Affärsområdeschef

Affärsområdeschef

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från entreprenad, kan det här med att följa en produktion från start till mål och motiveras av att bygga relationer och driva affärer? Då är denna nyckelroll i ett expansivt och framgångsrikt bolag något för dig!

Om tjänsten som affärsområdeschef

Vi söker nu en säljande affärsområdeschef för Prebad, som tillverkar och installerar smarta badrumsmoduler som är kundspecifikt anpassade för befintliga flerhusbostäder. Prebad ingår i koncernen Part Group, som omsätter cirka 500 MSEK med primärt fokus på badrum för nyproduktion och renovering. Huvudkontoret ligger i Kalix. Som affärsområdeschef för Prebad har du ett helhetsansvar för resultat, kvalitet och lönsamhet inom ditt område. Du arbetar nära konstruktionsavdelningen och följer produktionens kvalité. Du ansvarar för att våra badrumsmoduler levereras med god kvalitet och har även nära kontakt med beställare. I uppdraget ingår även att driva affärsområdets strategi och utveckling och du har därmed en viktig roll när det kommer till Part Groups fortsatta tillväxtresa. Du upprättar affärsplan och budget. Som affärsområdeschef är du direkt underställd Vd:n och ingår i där du med jämna mellanrum håller föredragande inom ditt affärsområde.

Här har du en roll med utvecklingspotential med målet att med tiden bygga upp din egen ledningsgrupp.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan entreprenad och har en gedigen kunskap inom avtalskännedom, LOU, att jobba i föreskrivande led, samt samordning. Att jobba med förkalkyler, följa produktion från start till leverans samt att genomföra uppföljningar är självklarheter för dig. Du är van att hantera offerter och att ha kontakt med beställare.

Du är affärsorienterad och har en stark drivkraft att skapa resultat. Du är förtroendeingivande och trygg med att ta en ledande roll och att driva och förädla affärer i en rörlig entreprenörsmiljö. Du är van att bygga relationer med kunder och har en god kommunikativ förmåga.

För denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll. Du har minst 3 års erfarenhet från byggbranschen där du haft en arbetsledande roll med ekonomiskt ansvar. Du har övergripande kunskaper om byggprocessen och är van att leda andra i en projektbaserad verksamhet.

Vi ser helst att du har en högskoleutbildning inom tex ledarskap eller business management. Du kan även ha arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har god juridisk kunskap.

Körkort med minst behörighet B är ett krav.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering enligt önskemål. Tjänsten innebär ibland resdagar till olika projekt.

Om ansökan

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Nordisk Kompetens sköter denna rekrytering och du ansöker genom hemsidan www.nordiskkompetens.se/ledigajobb

Har du frågor?

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mariam Al-Zamami på 070 699 96 70.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordisk Kompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 16 juli 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024