Affärsområdeschef

Affärsområdeschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Packoplock Scandinavia AB grundades 2007 och har sedan dess blivit en ledande emballagegrossist i Norden: vi säljer våra produkter via webb, katalog och säljkår. Med över 55 000 företagskunder och en årlig omsättning på drygt 500 MSEK har vi en kraftig tillväxtresa bakom oss. Packoplock är moderbolaget men vi har även tre dotterbolag i koncernen; Napakka i Finland, Husted i Danmark och Nordahl i Göteborg. Vi är idag 140 anställda. Vi säljer över 12 000 standardartiklar, som vi köper in från över 450 tillverkare som finns i hela världen. I Norrköping ligger vårt 20.000 m2 stora centrallager. Nu söker vi dig som vill ha det kanske roligaste Affärsområdeschefs jobbet i Östra Sverige och som vill jobba i ett starkt team med målet att fortsätta vara ledande i vår bransch. Om rollen Som affärsområdeschef för Industriemballage leder du bolagets största produktområde tillsammans med ditt team som består av en inköpare, en produktmarknadsförare och en produktchef. Du ansvarar för sortiment, intäkter och lönsamhet. området består av cirka 3000 olika artiklar som används av våra kunder för att skicka varor. Dessa artiklar säljs sedan via kataloger, webshopar och säljkår i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Exempel på produkter är wellådor, e-handelspåsar, luftbubbelpåsar, packtejp, sträckfilm, packpåsar, transportetiketter och mycket, mycket mer. Du ansvarar tillsammans med ditt team för att artiklarna presenteras och prissätts korrekt i dessa länder, samt i kataloger och webshopar. Varorna köps in från ett drygt hundratal tillverkare från hela världen. Vi köper direkt från producenter vilket ställer stora krav på optimering i inköpsarbetet. Våra kunder är andra företag, e-handlare, grossister mm. Du tecknar ramavtal med tillverkare och sköter även en del kvalificerade inköp själv. Övriga dagliga inköp sköts av inköpare i teamet. Som affärsområdeschef har du det strategiska ansvaret att genom analyser och omvärldsbevakning utöka och förnya sortimentet för att matcha våra kundernas behov. Du besöker mässor i Europa och Asien för att få inspiration och kontakt med nya leverantörer. Du ingår i företagets och koncernens ledningsgrupp. Arbetet innebär en del resor till dotterbolagen i Norden. Du kommer även att ha täta kontakter med leverantörer i Sverige och över hela världen. Vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, inköp eller logistik. Du har minst 5 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter så som inköp , leverantörsförhandling, produktledning och sälj. Du har goda kunskaper i ekonomisk uppföljning, Excel samt svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav för rollen. Utöver detta ser vi det som meriterande med relevant högre akademisk utbildning, branscherfarenhet och tidigare erfarenhet som ledare och/ eller chef. Kunskaper inom avtalsrätt är även det meriterande. Som person är du affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med starkt resultatfokus. Du planerar och strukturerar arbetet genom att sätta upp mål och delmål som du följer upp. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa resultat och är en skicklig relationsbyggare. Du är engagerad och tar initiativ till utveckling och förbättring som du har drivkraften att ro iland tillsammans med kollegor. Placering är på huvudkontoret i Norrköping. Vi erbjuder Vi erbjuder en miljö som präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Hos oss på Packoplock präglas vardagen av våra värdsklassmål och då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap och ett stort engagemang, viktiga för oss. Vi tror oss vara ett roligt, lösningsorienterat företag. Vi värdesätter långsiktighet, nya arbetssätt och lösningar tillsammans med våra kunder. Vi är ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande och processen kan stängas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Hellström nås på 0760192399 eller på elin.hellstrom@unikresurs.se

Karolin Loström nås på 0721479236 eller karolin.lostrom@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2023
  • Ansök senast: 21 december 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 december 2024

Områdeschef

Områdeschef

19 december 2024

18 december 2024

Arbetschef till Malmö

16 december 2024