OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Affärsområde Avfall omfattar idag 20 medarbetare. Vi ansvarar för att insamling och behandling av avfall sker på ett miljömässigt och kostnadseffektivt sätt. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter ca 60 Mkr om året. Ansvarsområdet innefattar verksamhet i fyra kommuner. (Leksand, Rättvik, Gagnef och Vansbro).
Har du erfarenhet inom avfall och att leda operativ verksamhet? Då kan du vara vår nya Affärsområdeschef
Dina arbetsuppgifter
Som affärsområdeschef för avfallshantering har du det övergripande ansvaret att driva, leda och utveckla affärsområdet. Du ansvarar för verksamhetsstyrning av affärsområdets avfall innefattande återvinningscentraler, insamling av avfall (idag via entreprenör) och tömning av slam från enskilda avlopp (idag via entreprenör).
I rollen ingår också ansvar för personal, arbetsmiljöfrågor, budget och uppföljning av verksamhetens ekonomiska resultat och mål. Du kommer att ansvara för och driva projekt samt vara delaktig i verksamhetsutvecklingen för verksamheten och bolaget.
Tjänsten rapporterar till VD, ingår i företagets ledningsgrupp och bidrar till att företagets övergripande mål och visioner genomförs framgångsrikt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom miljöområdet, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet från avfallsbranschen är det mycket meriterande liksom erfarenhet och kompetens av att arbeta med Lean eller motsvarande.
För att lyckas i uppdraget så behöver du:
Mångårig erfarenhet inom området avfall och miljö.
Erfarenhet av att leda kundserviceverksamhet är meriterande.
Flerårig erfarenhet av att leda operativ verksamhet med egen budget och personal.
Erfarenhet av upphandling, kommunala bolag och du är van att arbeta målstyrt.
Behärska Officepaketet och Teams (eller motsvarande) samt har vana av att arbeta och leda på distans och digitalt.
Erfarenhet av Future är en stor fördel.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Personliga egenskaper
Som person är du målfokuserad, strukturerad och ansvarstagande. Du har stor samarbetsförmåga, flexibilitet och trivs med att arbeta kundnära. Du gillar mixen av operativa och strategiska frågor samt att driva förändringar och förbättringar. Du vill se resultat och har samtidigt naturlig fallenhet att skapa långa och hållbara relationer.
För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga och ha lätt för att skapa förtroende och samarbete i din omgivning såväl internt som externt. Du är nyfiken, lyssnar på andra och lär dig gärna nytt. Som ledare är du värderingsstyrd och trygg i dig själv. Du har ett tydligt miljöengagemang och intresse.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid och placerad på huvudkontoret i Leksand. Möjlighet finns att arbeta några dagar i veckan på distans. Vi arbetar över alla våra fyra kommuner (Leksand, Rättvik, Gagnef och Vansbro) och det är viktigt att vara på plats kontinuerligt och möta all personal. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den: 28 november 2021
Kontaktpersoner på detta företaget
VA-ingenjör Anna Åkerlund
0247-44142
VD Örjan Furn
0247-44110
Produktionschef VA Roger Lundkvist
0247-44143
Vision Susanne Witasp
0247-44123
Affärsområdeschef VA John Glimtoft
0247-44 139