OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediCheck är en digifysisk vårdgivare som består av ett nätverk med cirka 250 anslutna specialistläkare och drygt 20 sjuksköterskor. På huvudkontoret är vi ett team på 30 personer som har hand om kommunikation, sälj, teknik, ekonomi, HR, medicinskt ansvar och support för MediCheck. Det ska vara enkelt att få träffa precis rätt läkare direkt utan omvägar. På MediCheck finns bara kvalificerade specialister och vårdpersonal som har lång erfarenhet av både tillfälliga problem och kroniska sjukdomar. Våra tjänster ska vara ett bra komplement till ordinarie vård så att fler människor får den hjälp de behöver - samtidigt som vi använder samhällets resurser på bästa sätt.
Vill du jobba på ett företag med viktigt syfte? Hos MediCheck gör du skillnad på riktigt!
MediCheck är ett svenskt vårdföretag som erbjuder digital specialistvård som består av ett nätverk med över 250 anslutna specialistläkare och över 30 sjuksköterskor.
På MediCheck strävar vi alltid efter att utmana och förbättra. Hos oss får du utrymme att utvecklas både specifikt och brett. Hos oss är du med och bygger den nya vården.
Affärsområdeschefen för MediCheck B2B/B2G Sverige ansvarar för och leder affärsområdet som erbjuder MediChecks tjänster till företagskunder och regioner. Rollen kommer ingå i ledningsgruppen för MediCheck Sverige och rapporterar till Sverigechefen för MediCheck.
Följande områden ingår idag i MediCheck B2B/B2G Sverige:
• Vård- & omsorgsbolag: Digitala psykiatri-och psykologtjänster för vård- och omsorgsföretag inom individ och familj som har klienter på HVB-hem och särskilda boenden (B2B)
• Företag: Samarbeten med företag som ex. har sjukvårdsförsäkring, där patienter får träffa specialistläkare (B2B)
• Regioner: Projekt mot regioner, ex. mot Region Värmland drivs en digital hjärtsviktsmottagning där regionen och sjukhuset är motpart och kund till MediCheck (B2G)
• Övriga partnerskap (B2B/B2G)
Följande är exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen som affärsområdeschef B2B/B2G Sverige:
Kommersiellt ansvar och försäljningsansvar
● Ta fram och ansvara för försäljningsplan, marknadsplan och kommersiella strategier
● Ta fram och ansvara för budget och prognoser för affärsområdet
● Följa upp affärsområdets intäkter och kostnader tillsammans med CFO
● Implementera och följa upp kommersiella strategier för affärsområdet
● Identifiera möjligheter till att expandera verksamheten
● Etablera och utveckla relevanta kommersiella partnerskap och samarbeten för affärsområdet
● Direkt försäljning mot kunder, i egen regi samt genom säljteam
Operativt och administrativt ansvar
● Planera och bemanna verksamheten inom affärsområdets olika områden
● Samordna insatser från interna stödfunktioner (exv. HR, Marknad, QA, Tech, Support)
● Hålla i teammöten för affärsområde B2B/B2G Sverige
● Personalansvar för säljteamet (idag två medarbetare)
● Coaching av medarbetarna
● Arbete med ständiga förbättringar
● Säkerställa att MediChecks värderingar upprätthålls och efterlevs
● Säkerställa efterlevnad av föreskrifter och lagar
Utveckling av MediChecks erbjudanden och vårdtjänster
● Ansvara och utveckla befintliga tjänster (digitala tjänster och projekt mot regioner)
● Ansvara för utvecklandet av nya erbjudanden och tjänster för respektive område
● Uppföljning och kvalitetssäkring av MediChecks tjänster i samarbete med medicinskt ansvarig läkare
● Kravställa och kundanpassa det tekniska stödet i vårdtjänsterna i nära samarbete med MediChecks techteam avseende våra digitala tjänster
Vi söker dig som;
För att lyckas i rollen som affärsområdeschef B2B/B2G för MediCheck bör man ha ett starkt kommersiellt driv - såväl operativt som strategiskt.
Du har minimum en kandidatexamen inom relevant område och erfarenhet från att driva liknande verksamhet och affärsmodell t.ex. digitala vårdbolag, e-commerce eller techbolag.
Du har tidigare erfarenhet av försäljning till regioner och sjukhus med erfarenhet av att genomföra upphandlingar.
Du har sedan tidigare haft försäljningsansvar samt profil & loss ansvar. Du har erfarenhet av att ha utvecklat strategier och affärsplaner samt kan analysera och följa upp på relevanta KPIer.
Vi ser gärna att du tidigare har lett och coachat team framgångsrikt och är duktig på att strukturera samt bygga organisationer i snabb tillväxt.
Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
● Tidigare erfarenhet från ett digitalt vårdbolag
● Tidigare erfarenhet från hälso- och sjukvård / specialistvård
● Tidigare track record på att öka försäljning
● Erfarenhet av digitala lösningar och ha en förståelse för de tekniska och medicinska delarna
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi söker därför dig som är prestigelös och lätt att samarbeta med. Du har ett starkt driv för affärer och brinner för att skapa relationer och är lösningsorienterad. Det är viktigt att vara lyhörd och vara lösningsorienterad för att lyckas i den här rollen.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Mitra Frost på Novare. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!