OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Affärsområdeschef ekonomisk förvaltning inom fastighetsbranschen!
Är du en engagerad ledare som söker efter nästa utmaning? Vill du arbeta på ett bolag med det uttalade målet att digitalisera kundupplevelsen och förändra en hel bransch? Skulle du beskriva dig själv som analytisk och affärsmässig? Då är detta tjänsten för dig!
Om FF Fastighetsservice
FF Fastighetsservice AB är ett bolag med en drygt 40-årig historia inom fastighetsbranschen. De levererar ekonomisk och teknisk förvaltning till bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. Som företag präglas FF Fastighetsservice av starka värdegrunder där de värnar om relationen till sina anställda och uppdragsgivare. De har korta beslutsvägar, nära relation till deras kunder, leverantörer och medarbetare i en slimmad och effektiv organisation, vilket flera avtal som löpt på sedan 70-talet vittnar om.
Sedan 2021 är FF Fastighetsservice en del av Nordens största Fastighetsservice koncernen PHM Group.
Om rollen som Affärsområdeschef ekonomisk förvaltning
I rollen som Affärsområdeschef ekonomisk förvaltning ansvarar du för att driva, effektivisera och utveckla den ekonomiska förvaltningsorganisationen inom FF Fastighetsservice. Idag befinner sig verksamheten i en förändringsfas och står inför en spännande resa med mål och ambition att öka omsättning så väl som lönsamhet under de kommande 3–4 åren. Ett av fokusområdena i förändringsresan handlar om att digitalisera kundupplevelsen och coacha medarbetarna till att effektivisera arbetssätt internt. Basen för detta är deras egenutvecklade digitala plattform Realnode som byggts specifikt för att digitalisera och modernisera fastighetsbranschen.
Som Affärsområdeschef för ekonomisk förvaltning kommer du att ansvara för ett team bestående av 15 ekonomer vars arbetsuppgifter utgörs av löpande redovisning och ekonomiarbete för FF Fastighetsservice kunder. Du rapporterar direkt till VD och blir en del av ledningsgruppen.
Vidare kommer du att arbeta strategiskt och handla proaktivt för att uppnå resultat och försäljningsmål. Du ansvarar för säljprocessen och tar själv fram offerter, deltar vid kundbesök och mässor samt arbetar aktivt med marknadsföring.
Inom koncernen finns systerbolag med liknande organisationer som du samarbetar med för att utbyta kompetens och erfarenhet. Bolaget har ökat sitt resultat avsevärt det senaste året och du erbjuds en central roll i deras fortsatta resa att digitalisera och driva förändring.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
· Etablera lönsamhet och kundnöjdhet som centrala begrepp i teamet.
· Leda den ekonomiska förvaltningsorganisationen i förändringen att digitalisera
kundupplevelsen.
· Coacha och stötta dina medarbetare.
· Aktivt arbeta med försäljning och marknadsföring.
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, fördelaktigt inom ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i tjänsten behöver du vara en trygg ledare och ha dokumenterad erfarenhet av personalansvar. Vidare ser vi att du sannolikt har arbetat med affärsutveckling tidigare och/eller har tidigare erfarenhet av att stötta medarbetare i förändring. Du kan redovisa för att du levererat goda resultat kopplat till KPI:er och uppsatta mål. Har du även erfarenhet av fastighetsbranschen, Facility Management, försäljning och/eller marknadsföring är detta meriterande. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav likväl som god systemvana.
Som person söker vi dig som är en driven och engagerande ledare som har en god förmåga att motivera och coacha medarbetare. En stor del av rollen utgörs av att bygga relationer och utveckla FF Fastighetsservice affär. Vi ser därför att du är en förtroendegivande person som har ett analytiskt förhållningssätt kopplat till effektivisering och lönsamhet.
Viktigt för tjänsten är:
· Erfarenhet av personalansvar och ledarskap i en organisation som genomgår förändring.
· Att du är driven, analytisk och relationsskapande.
· Att du besitter god systemvana och har goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
Vad erbjuder FF Fastighetsservice
I rollen som VD erbjuds du förutom stora utmaningar och tydliga mål också stora möjligheter. Förutom en konkurrenskraftig lön, bilförmån, bonus finns där också personliga incitament i form av optionsmöjligheter.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Norrköping/Linköping med omnejd.
Lön: Fast grundlön + Bonus.
Låter rollen som Affärsområdeschefför FF Fastighetsservice intressant? Urval sker löpande så sök redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.