OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning Aarsleff
Aarsleff är en internationell bygg- och anläggningskoncern med huvudsäte i Danmark. Koncernen är organiserad i självständiga, konkurrenskraftiga avdelningar och dotterbolag som tillsammans består av 7 000 medarbetare och har en omsättning på 18,5 miljarder kronor. Aarsleff Sverige har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Norrköping, Malmö och Halmstad. Våra styrkor återfinns inom områden som marina konstruktioner, grundläggning, schaktfri ledningsförnyelse och spårarbeten. Antalet anställda växer och är idag cirka 300 svenska medarbetare. Den gemensamma kulturen bygger på engagemang och professionalitet i alla delar av verksamheten. Läs mer på www.aarsleff.se
Verksamhetsbeskrivning Affärsområde Fastighet Sverige
Affärsområdet är starkt specialiserat. Verksamheten omfattar förnyelse av ledningar(relining) i eller i anslutning till byggnader. Våra kundkategorier är professionella större fastighetsförvaltare, bostadsrätts- och samfällighetsföreningar samt entreprenörer. Vår arbetsprocess är organiserad i en aktiv försäljningsavdelning, en anbud- och kalkylgrupp samt en produktionsavdelning. I vår produktion använder vi specialiserade enheter utrustade med egenutvecklad teknik.
Rekrytering av ny Affärsområdeschef Fastighet
Verksamheten är i behov av en ny och stark nyckelfunktion i bolaget. Framtidsarbetet har inletts där man under en tvåårsperiod kommer arbeta för att skapa en tydligare affärsprocess samt en ny organisation. Till kontoret i Kungsängen rekryterar vi därför en engagerad och affärsdriven person till tjänsten som Affärsområdeschef Fastighet. I rollen ingår att fortsätta utveckla verksamheten samt att vara en ledningsfunktion där framtidssatsningen för Aarsleff Rörteknik ska förvaltas och utvecklas.
Huvudsakliga ansvarsområden
Som Affärsområdeschef Fastighet är du ansvarig för verksamhetsutveckling och fortsatt ökad lönsamheten inom ditt ansvarsområde. Ledarskapet är en central och viktig del av rollen med ett fullt personalansvar för ett team om 10 tjänstemän som rapporterar direkt till dig. Rollen som Affärsområdeschef innebär ett fullt resultat-och budgetansvar vilket ställer krav på en god ekonomisk förståelse och en hög grad av affärsmässighet där du etablerar ekonomiska avtal med kunder/ underentreprenörer utifrån ett lönsamt perspektiv. Rapportering sker till VD Stefan Indahl.
Arbetsuppgifter
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
Ansvara för samtliga aktiviteter samt tillhörande planer inom affärsområde FastighetOptimera affärsområdets lönsamhet i alla skedenUpprätta prognoser, affärsplaner samt budgetAktivt medverkande till företagets positionering inom pågående branscharbetenLeda och utveckla medarbetare samt kommunicera övergripande mål och strategier i organisationen och implementerar detta i affärsområdets dagliga arbeteKoordinera affärsområdets strategier och mål med koncernens övriga bolagBygga och upprätthålla goda kundrelationer och samarbeten.Stärka bolagets varumärke genom aktivt nätverkande
Utbildning
Vi ser gärna att personen har en universitets/högskoleexamen inom marknadsföring, ekonomi eller teknik.
Erfarenhet och kunskap
För att lyckas i rollen som Affärsområdeschef önskar vi att personen har en erfarenhet från ledande befattningar sedan tidigare, gärna inom bygg- eller fastighetsbranschen. Vi efterfrågar en hög ekonomisk kunskap då rollen innefattar affärsmässighet, resultat- och budgetansvar. Det är en stor fördel om personen har erfarenhet av att arbeta med tillväxt och förändringsprocesser sedan tidigare.
Sammanfattningsvis efterfrågar vi:
God ledarskapsförmågaGod ekonomisk förståelse Strategisk förmåga; kunna analysera, planera och organisera Affärsmässighet med ett marknadsmässigt driv God förhandlingsvana God kommunikativ förmåga
Personliga egenskaper
Aarsleff Rörtekniks nya Affärsområdeschef är en engagerad och tydlig ledare med förmågan att motivera och utveckla människor till att nå uppsatta mål. Han eller hon är en strateg med ett affärsmässigt driv som bidrar till att skapa lönsamma och effektiva projekt inom organisationen. Personen är kommunikativ och lyhörd och skapar goda relationer med såväl kunder som interna medarbetare. Han eller hon trivs med att ta ett stort eget ansvar för att, på ett analytiskt och strukturerat arbetssätt, bidra till verksamhetsområdets fortsatta lönsamhet och utveckling.
Ansökan
Vi på A-Search intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ellinor Dam 070-8468856, ellinor.dam@asearch.se. Välkommen att skicka in din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lasse Högström
Aron Jegers
0709-122512