Affärsområdeschef Fastighetsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard.

Om rollen

Som affärsområdeschef för vår fastighetsförvaltning är du en nyckelspelare i vårt arbete med att utveckla företaget till nästa nivå. Du prioriterar och driver dina arbetsuppgifter självständigt i linje med företagets övergripande målsättningar och fokusområden. Som affärsområdeschef ingår du i företagets ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Vara företagets representant i såväl dagliga operativa som övergripande strategiska frågor i arbetet med affärsplan, handlingsplan och aktivitetsplan.
- Personalledning för medarbetare inom våra förvaltningsnära tjänster
- Delta i, och driva, företagsövergripande utvecklingsprojekt.
- Ansvara för kunddialog för frågor som rör kundvård, leverans och affärsutveckling inom ditt affärsområde.
- Resultat- och budgetansvar för ditt affärsområde.
- Övergripande kvalitetssäkra och utveckla samarbetet med företagets leverantörer och samarbetspartners inom ditt ansvarsområde.


Kvalifikationer

- Gymnasie eller högskoleutbildning
- Minst 5 års yrkeserfarenhet från fastighetsförvaltning i ledande position
- Mycket goda kunskaper i officepaketet
- Mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter
- Körkort B


Personliga egenskaper

Du har en bakgrund inom fastighetsförvaltning och strävar efter att ta nästa steg i karriären. Är en problemlösare som motiveras av att leverera service och drivs av ständig utveckling. Känner dig bekväm i att variationen mellan arbetsuppgifter är stor och spänner från operativa uppgifter till betydligt mer strategiska och avancerade. Har en förmåga att planera och prioritera både egna och gemensamma arbetsuppgifter och tar ansvar för helheten. Du är socialt kompetent, har hög samarbetsförmåga och är en representativ medarbetare för Sweax.

Att arbeta på Sweax

Vi är ett litet familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till våra kunder. Vi har en glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten. Självklart så omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Mer information och din ansökan

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Robin Nordström, e-post robin.nordstrom@sweax.se telefon 018-651282

Sista ansökningsdag är 15 januari men vi kommer att utvärdera sökanden löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Tryck på loggan för att läsa mer om Sweax.

https://www.sweax.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sweax
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2020
  • Ansök senast: 20 juni 2020

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024