OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av de äldsta företagen i bemannings- och rekryteringsbranschen.Idag har vi regionala kontor runt om i landet och är ca 380 medarbetare.Vi är också det minsta av de 20 största bemanningsföretagen i Sverige.Vår storlek innebär att vi kan leverera ett mycket brett utbud av tjänster samtidigt som vi alltid har en nära och lyhörd relation med våra kunder och personal. Våra affärsområden är rekrytering, bemanning och entreprenad där vi levererar till alla branscher och nivåer för både små och stora företag.Vi har alltid fokuserat på att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och personal.Detta kräver att vi är lyhörda och ständigt anpassar oss till förändringar i omvärlden och våra kunders verksamhet.Vi är därför väldigt stolta över att många av våra kunder har varit med oss sedan 1980-talet. Kontorsfixarna är auktoriserad medlem i arbetsgivar- och branschorganisationen Bemanningsföretagen. Arbetsuppgifter Som affärsområdeschef för kundcentret är du ansvarig för affärsområdena bokning och entreprenad.I avdelningens uppgifter ingår utlokaliseringen av resurskonsulter hos bemanningskunder och entreprenader. I tjänsten ingår det dagliga personalansvaret för fyra medarbetare på avdelningen samt för de resurskonsulter som arbetar ute hos våra kunder.Ansvaret för resurskonsulterna omfattar även hantering av den årliga lönerevisionen, uppsägningar, utfärdande av intyg och betyg etc.samt utvärderingssamtal och uppföljningssamtal med såväl kunder som medarbetare.Kundcenteransvaret innebär att du självständigt måste kunna fatta och driva igenom ibland svåra beslut. Vi söker dig som är intresserad av att aktivt skapa merförsäljning och som tycker om kundkontakter.Kundevenemang och representation förekommer i viss utsträckning på såväl kvällar som helger.Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har PA-utbildning eller motsvarande på högskolenivå samt flera års erfarenhet av personaladministrativt arbete.Det är en stark merit om du har erfarenhet av konsultansvar från bemanningsbranschen.Du bör även ha arbetat med någon form av säljinriktat arbete, där du hanterat förhandlingar och kundkontakter.Du är utåtriktad, flexibel, effektiv och handlingskraftig.Tempot är ofta högt och därför är stresstålighet och en förmåga att ta snabba beslut ett måste.Du skall trivas i rollen som förhandlare och dessutom vara resultatinriktad, självgående, ha förmåga att se nya möjligheter samt ha en naturlig känsla för service.Du har god datorvana och innehar körkort.För att lyckas på tjänsten behöver du vara effektiv, ha en god organisatorisk förmåga samt en naturlig pondus.Du skall kunna uttrycka dig ledigt och övertygande i tal och skrift samt ha lätt att skapa förtroende för både företaget och dig själv som person.Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett starkt sammansvetsat team.