OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Affärsområdeschef LSS till SOLOM i Sollentuna
Är du en driven och affärsinriktad chef och ledare? Arbetar du strategiskt och kvalitetsinriktat för att nå bästa resultat inom ekonomi, medarbetar- och brukarnöjdhet?
SOLOM söker nu en ny chef för Affärsområde LSS.
Området innefattar gruppbostäder för både barn och vuxna, servicebostäder, daglig verksamhet och ett HSL-team. Ditt uppdrag blir att vara den som utvecklar vår LSS-organisation till att bli kvalitetsledande och det självklara valet för kunder, medarbetare och beställare.
Arbetsbeskrivning
Som Affärsområdeschef driver du affärsområde LSS ur ett ekonomiskt och kvalitetsmässigt perspektiv. Tillsammans med Affärsområdeschefen för äldreomsorgen, Kvalitetschef, Ekonomichef och Marknads- och kommunikationschef ingår du i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
Arbetet som affärsområdeschef innebär strategiska såväl som verksamhetsnära frågor. De viktigaste arbetsuppgifterna är att på strategisk nivå anpassa affärsområdet till förändrade förutsättningar och behov, driva affärsutveckling och omvärldsbevakning samt säkerställa en god relation till beställaren. Din erfarenhet inom omsorg och ledarskap gör dig trygg och senior i din roll och du drivs av goda resultat inom ekonomi, medarbetar- och brukarnöjdhet. Du ansvarar för det ekonomiska resultatet och att affärsområdets verksamheter bedrivs med hög kvalitet.
Till vardags stöttar du verksamhetscheferna inom LSS i deras arbete med sina verksamheter såväl som affärsområdets utveckling som helhet. Verksamhetscheferna ingår i din ledningsgrupp och rapporterar till dig. Som ledare har du stor självinsikt, öppen kommunikation, är prestigelös och stimulerar till medskapande. Du får ditt team att trivas och utvecklas genom din coachande ledarstil. Tillsammans skapar ni den bästa verksamheten för både kunder och medarbetare.
Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat som chef inom LSS och har flerårig erfarenhet av att leda omsorgsverksamhet. Du har erfarenhet av att leda andra chefer. Examen som socionom eller annan kvalificerad högskoleutbildning. Ledarskapsutbildning är meriterande. Erfarenhet av både privat och kommunal verksamhet är meriterande, samt god kunskap om anbudsskrivning och LSS-lagstiftning. Erfarenhet av förändringsarbete eller större projekt och implementeringar är också en merit.
Vi flyttar inom kort till nya fräscha lokaler i Turebergshuset vid Sollentuna centrum och alla verksamheter finns inom kommunens gränser.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder
AB SOLOM erbjuder en arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, närvarande ledare samt utvecklingsmöjligheter för alla. Vi erbjuder förmåner som bland annat generöst friskvårdsbidrag, subventionerad parkeringsplats i Sollentuna Centrum och Edenred Rikskortet (subventionerad lunch).
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 april. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Verica Pettersson, HR Business Partner, tfn 08-128 240 00 eller mail: verica.pettersson@solom.se.
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Om SOLOM
SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom äldreomsorg och LSS. Vi bildades 2013 och är något så unikt som ett kommunägt vård- och omsorgsföretag. SOLOM är en av Sollentunas största arbetsgivare och finns idag på ett 30-tal platser i kommunen. Med glädje, engagemang och respekt arbetar vi varje dag för att hjälpa våra kunder att ha huvudrollen i sina liv. Läs mer om oss på www.solom.se
Utdrag från Polisens belastningsregister kommer att efterfrågas i samband med anställningserbjudande.