Affärsområdeschef Marknad och medlemsservice till Handelskammaren

Affärsområdeschef Marknad och medlemsservice till Handelskammaren

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Handelskammaren Mälardalen är du med och bidrar till vår vision - att tillsammans med företagen skapa Sveriges bästa tillväxtregion. Alla som jobbar hos oss förväntas ha mycket företagskontakter och trivas i en organisation som utvecklas och förändras. Vi är en liten arbetsplats och hos oss finns inte utrymme för prestige, utan vi är goda förebilder som samarbetar och hugger i där det behövs.

Nu söker vi en Affärsområdeschef för marknad och medlemsservice som både kan och vill vara Handelskammaren Mälardalens representant och ansikte utåt och med praktiskt ansvar för våra kontor i Västerås och Eskilstuna.

Som Affärsområdeschef har du både budget-, resultat- och personalansvar. Du leder ditt team om fem personer mot uppsatta mål och ansvarar för att sätta strategier och skapa struktur och kvalitet i kommunikations-, marknads- och medlemsrekryteringsarbetet. Fokus kommer att vara att erbjuda den bästa medlemsnyttan och ökad tillväxt (ökat antal medlemsföretag). Kommunikationen blir ett viktigt verktyg. Du och ditt team arbetar även proaktivt med att planera och genomföra möten, events och aktiviteter inom ”medlemserbjudandet”.

Det här är jobbet för dig som verkligen gillar variation och nära kontakter med företagen blir en viktig uppgift i din vardag. Du förväntas kunna arbeta både strategiskt och operativt i alla dina uppgifter och att vara Handelskammaren Mälardalens representant i olika sammanhang.

Du kommer utgå från Västerås, men förväntas kunna röra dig frekvent inom hela Handelskammaren Mälardalens område. Det är självklart för dig att ta ett helhetsansvar då du som chef och ledare har en viktig uppgift i att få vårt medarbetarskap att fungera på ett bra och coachande sätt. Du kommer ha ett nära samarbete med VD och ingå i ledningsgruppen.

Vem är det vi söker

För att lyckas i rollen som Affärsområdeschef har du goda ledaregenskaper och lätt för att skapa tillit. Du är duktig på att bygga relationer samt har ett utpräglat intresse och nyfikenhet inför företagens vardag, samhällsfrågor och ny teknik, gärna kopplat till kommunikation. Du har en mycket god förmåga att samarbeta både externt och internt.

Din bakgrund

Du är både kunnig och intresserad av regionens näringsliv, gärna i någon av handelskammarens fokusområden: kompetensförsörjning, internationell handel, infrastruktur eller hållbarhet. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande samt dokumenterad erfarenhet av budget, resultat och personalansvar. Har du en god stilistisk förmåga och erfarenhet av olika digitala system är det en fördel.

Vi erbjuder

Arbetet innebär stor flexibilitet och mycket möten med företag och organisationer. Du blir involverad i en mängd olika frågor vilket gör att du får ett stort nätverk samt att du dessutom blir delaktig i handelskammarens affärsutveckling och näringslivspolitiska arbete. Det här är således en bred och spännande roll!

Handelskammaren Mälardalen är en privat och oberoende näringslivsorganisation som ägs och styrs av över 700 medlemsföretag i Västmanland och Örebro län samt Eskilstuna och Strängnäs kommuner. Organisationen har 15 medarbetare och kontor i Örebro, Västerås och Eskilstuna. Verksamheten består idag av två affärsområden: ”marknads- och medlemsservice”, med fem personer som jobbar med mötesplatser, medlemsrekrytering, kommunikation och marknadsföring samt ”affärstjänster” med sju personer med fokus på projekt, utbildningar och affärsnätverk. Övrig personal finns inom ekonomi och handelsdokument. Handelskammaren har kollektivavtal. Läs mer på www.handelskammarenmalardalen.se 

Din ansökan

I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad. Både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av Alva Labs genomför vi en objektiv rekryteringsprocess. Testerna tar ungefär 10-20 minuter vardera.

Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se gärna så snart du kan, för urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Marie Lindholm hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norén & Lindholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Kopparlundsvägen 3
None

Postadress

Kopparlundsvägen 3
Västerås, 72130

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024