OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen och vårt kontor i centrala Göteborg!
Kort om PersonalExpressen
På PersonalExpressen bemannar vi framgångsrikt över hela landet med professionella, ambitiösa och jordnära konsulter inom skolan, förskolan, sjukvården och omsorgen. Våra kunder består av såväl offentliga som privata skolor, förskolor, sjukhus, vårdcentraler, äldreboenden, hemtjänster och boenden för personer med funktionsnedsättningar.
Vi är ett starkt värdedrivet företag och är noga med att alla medarbetare hos oss delar våra humanistiska grundvärderingar, vår höga arbetsmoral samt våra höga nivåer av individuellt ansvarstagande kopplat till såväl företagets som samhällets framtid och utveckling.
PersonalExpressen har gått från att, för två år sedan, sysselsätta cirka 30 konsulter på årsbasis till att idag sysselsätta över 300 konsulter på årsbasis. Vår starka tillväxt gör oss till hela bemanningsbranschens snabbast växande företag nationellt, alla yrkeskategorier inräknade. De bakomliggande faktorerna till vår framgång består av många olika komponenter men den kanske enskilt viktigaste faktorn till att vi lyckas så väl som vi gör är att vi ser våra medarbetares individuella styrkor och sedan arbetar hårt och målmedvetet utifrån dessa. När du arbetar hos oss kan du alltid känna dig trygg med att du får en ledning som ser allt det bästa i dig som du också ser i dig själv. Det är med detta som utgångsläge vi i lojalitet gentemot varandra bygger vår gemensamma framgång.
På PersonalExpressen har vi sedan starten 2017 vårt huvudkontor i Stockholm men vi öppnade 2022 även upp vårt nya kontor i centrala Göteborg. Det är dit, till vårt nya kontor i Göteborg, som vi nu också avser att tillsätta de flesta av våra tjänster framöver.
Vårt kontor i Stockholm kommer framöver att primärt att ansvara för nykundsrekrytering, upphandling och marknadsföring medan vårt kontor i Göteborg primärt kommer att ansvara för konsultrekryteringen och kundleveranserna. PersonalExpressens verksamhetschef, som leder det dagliga arbetet kopplat till konsultleveranserna, utgår från kontoret i Göteborg.
PersonalExpressens affärsområde kopplat till konsultbemanning inom skolan och förskolan, som bägge ingår i denna tjänst, har sedan företaget grundades haft ett drygt hundratal skolor och förskolor i landet som kunder.
Om tjänsten som ny affärsområdeschef inom lärarbemanning hos oss
För att säkerställa en lika fin tillväxtresa framåt som den vi har haft historiskt behöver vi bli fler kompetenta och ambitiösa medarbetare som vill ta plats hos oss och driva på oss framåt.
Vi anställer enbart de bästa och mest ambitiösa medarbetarna i landet och vi gör det alltid med ambitionen att få behålla dessa medarbetare över lång tid. Därför kommer du som blir ny affärsområdeschef för vår lärarbemanning att kunna räkna med en extraordinärt bra löneutveckling över tid som står i paritet till dina prestationer och det ekonomiska värde du bidrar med till affärsområdet i dess helhet. Utöver din ordinarie månadslön, och många andra fina löneförmåner, kommer du att få en omsättningsbaserad bonuslön som direkt kompenserar dig för varje bemanningsaffär du driver i mål hos oss.
Att bli ny affärsområdeschef för vår lärarbemanning innebär ett stort ansvar i allmänhet men innebär ett extra stort ansvar för följande:
Rekrytering av nya lärarkonsulter till företaget. Konsultrekrytering ska genomföras både på ett tillväxtorienterat och på ett högkvalitativt sätt. Här får du som ny affärsområdeschef hos oss en nyckelroll i att leda vårt företags riktning framåt baserat på de konsulter du först rekryterar och sedermera arbetsleder.
Prisförhandlingar/avtalsförhandlingar med kunder och löneförhandlingar/avtalsförhandlingar med konsulter.
Det yttersta ansvaret för att transformera nya potentiella kunder som kommer i kontakt med företaget till faktiskt betalande kunder som använder sig av våra bemanningstjänster. Sälj- och marknadsföringsavdelningen kommer att bistå en hel del med att få in potentiella nya kunder i kontakt med företaget men det kommer att vara ditt ansvar som affärsområdeschef att få in nya kundavtal i mål.
Matchning mellan våra konsulters önskemål och våra kunders behov. Här gäller det att alltid ligga i framkant och därmed kunna erbjuda de bästa arbetsmarknadslösningarna både till våra kunder och till våra konsulter - för att på så sätt skapa affär. Att hela tiden hålla våra konsulter och kunder välinformerade kring vad som sker i olika processer är en central nyckel till affärsmässig framgång.
Delta i PersonalExpressens generella utvecklingsarbete såväl på operativ som på strategisk nivå. Hos oss är alla medarbetare en del av ledningsarbetet och vi förväntar oss att du som blir ny affärsområdeschef hos oss engagerar dig och driver på i frågor som du själv anser skulle stärka hela vårt företag i framtiden.
Om dig som söker tjänsten som ny affärsområdeschef för vår lärarbemanning
Du som söker tjänsten får gärna känna igen dig i följande:
Du har en akademisk examen inom personalvetenskap, rekrytering, HR eller liknande.
Du har tidigare erfarenhet av arbete som chef.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med rekrytering.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med försäljning och avtalsförhandling.
Du är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt.
Vi förväntar oss också att du som söker tjänsten som ny affärsområdeschef hos oss har ett starkt engagemang för samhället i allmänhet och att du har en generell vilja att lyckas som är utöver det vanliga.
Hjärtligt välkommen att söka tjänsten som ny affärsområdeschef hos redan idag!
Hos oss på PersonalExpressen ser ledningen det som sin enskilt största uppgift att skapa rätt förutsättningar för rätt person med rätt inställning att nå framgång. Vi vill att du som börjar arbeta tillsammans med oss ska få möjlighet att förädla dig själv och dina egna yrkesambitioner i samklang med prestationer som hjälper oss som företag som helhet att leva upp till våra högt uppsatta mål. Vi är personliga, engagerade och brinner för att du som får tjänsten ska komma att känna att du tas emot hos oss på absolut bästa möjliga sätt - bara så tror vi att resultaten kan bli enastående.
Vi ser med stor tillförsikt fram emot din ansökan och vill återigen hälsa dig hjärtligt välkommen till oss!
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40