OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Ansvar
Som affärsområdesansvarig i Sverige är du ansvarig för våra terminalsiter från Landskrona i söder till Luleå i Norr. Tjänsten innebär en del resande men placering för tjänsten är flexibel men förläggs med fördel till någon av våra större kontor som Landskrona, Göteborg, Jönköping eller Stockholm. Som Terminalansvarig ansvarar du för att lokala chefer på respektive site driver sin verksamhet enligt de processer kring godshantering som finns inom DSV. Du är ansvarig för ditt team med Terminalchefer, verksamhetens ekonomi och utveckling. Ditt fokus skall ligga på att optimera resursplaneringen, jobba med kostnadsreduceringar och säkerställa att produktiviteten är hög och att resultatet är högkvalitativt. I rollen har du budgetansvar och ansvarar för våra KPI:tal kopplat till produktionen.
Rollen som Terminalansvarig affärsområdesansvarig innebär ett brett ansvarsområde och en omväxlande vardag i högt tempo med ansvar för en drift som pågår dygnet runt. Man har ett direkt personalansvar med personal fördelat på olika siter med geografisk spridning vilket kräver att du är mobil och kan kombinera ett privatliv med arbete som kräver många resdagar per år. Du är en stark person som är tydlig i sitt ledaskap och har hög förmåga att vara självstartande och självgående.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
* Leda den övergripande driften på inom Terminalproduktionen så att uppsatta mål och KPI:s uppnås.
* Coacha och utveckla personal.
* Följa upp och rapportera utfall av nyckeltal
* Upprätta och säkerställa att interna rutiner och policyer följs.
* Kontinuerligt utveckla och implementera processer och förbättringsåtgärder för ansvarsområdet
* Arbeta med avvikelser och säkerställa dokumentation av dessa.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare dokumenterad erfarenhet av personal- och resultatansvar från transportbranschen. Tidigare arbetslivserfarenheter från liknande miljö inom antingen terminalverksamhet eller i ledande ställning vid ett större åkeri krävs. Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personlig lämplighet med särskilt fokus på ledarskapsegenskaper samt en utpräglad ”vinnar-mentalitet”.
För att lyckas i den här rollen är du en kommunikativ, tydlig och resultatfokuserad ledare som är trygg i dig själv och har en stor förståelse för produktion och resursplanering. Du har en förmåga att överblicka, bryta ner problem för att göra dem begripliga och hanterbara samt driv att korrigera dessa problem. Du har hög omställningsförmåga och kan växla mellan arbetsuppgifter och skifta fokus när det behövs. Andra egenskaper som eftersöks är att vara självstartande och orädd i konflikter.
Tjänsten innebär många interna kontaktytor, därför är det viktigt att du är van att kommunicera på alla nivåer. Goda kunskaper i såväl tal som skrift på svenska och engelska är ett krav.
Vi erbjuder
Ett omväxlande arbete i ett branschledande företag. En marknadsmässig lön och löneförmåner i linje med din profil och roll samt andra personalförmåner. Stora karriärmöjligheter för rätt person.