OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du engagemanget, kunskapen och drivkraften som krävs för att driva och utveckla vår lokala rekryterings- och bemanningsaffär, så att vi är redo att möta (och överträffa) morgondagens behov och förväntningar? Bra! Då är det precis dig vi vill komma i kontakt med!
Kanske har det aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden och på arbetsmarknaden som just precis nu. Konkurrensen om kompetensen skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras.
I denna föränderliga värld är Randstads uppdrag som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Därför har vi ambitiösa mål och söker dig som vill ta vårt team och våra affärer i Västerås vidare, mot nya höjder! Detta genom att äga, växa och utveckla vår affär inom rekrytering och bemanning med ständigt fokus på kommersiell hållbarhet, kund- och kandidatupplevelse och tillväxt.
Som Branch manager kommer du att rapportera till Regionchef och ingå i den regionala ledningsgruppen. På Västeråskontoret kommer du ansvara för att leda, inspirera och utveckla en grupp om närmre 20 drivna och skickliga kollegor i form av Konsultchefer, Juniora konsultchefer och Säljare.
Detta är ett heltidsuppdrag som löper tillsvidare, där du utgår från Västeråskontoret. Vi har en flexibel inställning till arbetet och tillåter självklart delvis hemarbete. Utöver en marknadsmässig lön erbjuder vi dig en rad andra attraktiva förmåner i form av bland annat ett företagsunikt aktieprogram, möjlighet att volontärarbeta på arbetstid och försäkringar m.m.
Genom vår starka lokala och globala närvaro och storlek kan vi på sikt även erbjuda en mängd spännande karriärvägar.
Känns detta som rollen för dig? Då vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, men senast den 22/9 2022. Vi kommer dock tillämpa löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag, så vänta inte för länge med att söka!
Om du gå vidare så kommer den fortsatt rekryteringsprocessen bestå av ett par olika steg i from av intervjuer, tester och bakgrundskontroller. Vi genomför bland annat kontroll av straffrättslig historik på samtliga externa slutkandidater.
Ansvarsområden
Personalansvar: Leda och fördela arbetet för dina medarbetare liksom att coacha och utveckla dem i både affären och det egna arbetet. Du ansvarar också för aktiv personal- och successionsplanering i det egna teamet.
Omsättnings och resultatansvar: Upprättande av affärsplan, budget och prognos liksom ansvar för uppföljning och utförande av dessa. Du mäts på resultat i förhållande till budget, NKI/NMI, kundbearbetning och produktutveckling.
Kommersiellt ansvar: Skapa affärsaktiviteter genom bland annat kundkontakt och säljaktiviteter och ansvara för övergripande marknadsbearbetning och försäljningsplanering.
Lednings- och utvecklingsansvar: Ingå i ledningsgruppsarbete och driva vår övergripande utveckling framåt tillsammans med kollegorna. Du ingår också i vårt koncerngemensamma rekryteringsråd och bidrar till ständig utveckling av rekryteringsaffären för att säkerställa att vi kan möta morgondagens behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/ affärschef eller säljare och som har dokumenterat goda resultat och gedigen kunskap om vår bransch och typ av affär.
Tidigare erfarenhet av att leda intern personal är mycket starkt meriterande.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv.
Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift.
Körkort är ett krav då du resor förekommer i tjänsten.
Ansökan
Känns detta som rollen för dig? Då vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, men senast den 22/9 2022. Vi kommer dock tillämpa löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag, så vänta inte för länge med att söka!
Om du gå vidare så kommer den fortsatt rekryteringsprocessen bestå av ett par olika steg i from av intervjuer, tester och bakgrundskontroller. Vi genomför bland annat kontroll av straffrättslig historik på samtliga externa slutkandidater.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044