Affärsområdeschef tillbehör

Arbetsbeskrivning

SGD, Sveriges Golvdistributörer är idag den ledande Golvgrossisten på Svensk golvmarknad. Vi jobbar med branschens bredaste program från de över 30 största leverantörerna inom Golv samt golvrelaterade produkter.

I vår strävan att hela tiden utvecklas har turen nu kommit till våra tillbehör. Nu är vi redo att sammanställa våra leverantörers produkter för att kunna presentera dessa till gagn för våra kunder

Arbetsuppgifter
Du kommer att leda arbetet att sammanställa ett komplett tillbehörsprogram för SGD.
- Programmet ska implementeras på vår hemsida, i vår web-shop för kunder likväl som i tryckta versioner som stöd till våra säljare.
- Rekrytera personal till affärsområdet
- Utforma marknadsplan
- Genomföra kampanjer
- Utveckla befintliga och hitta nya leverantörer
- Mäss- och omvärldsbevakning

Om tjänsten

Som Affärsområdeschef ”Tillbehör” hos oss rapporterar man direkt till VD och har en servicefunktion mot försäljningschef samt säljare inom organisationen. Såväl ute- som innesälj är i stort behov av att vi får detta produktsortiment kanaliserat på rätt sätt.

Vidare ska affärsområdet stöttas med minst en egen säljare, vilken man är delaktig i att få rekrytera under året. Vi ser att teamet troligen, på några års sikt, kommer behöva växa med ytterligare medarbetare.

Tjänsten är även en delad tjänst för WOLF verktyg, där vi tillsammans med Wolf kommer introducera samt marknadsföra hela Wolfs maskin- samt verktygsprogram som prioriterad leverantör.

Kvalifikationer
Tjänsten passar dig som är trygg i ditt ledarskap, som är en skicklig kommunikatör med förmågan att driva förändringsprocesser. Du kommer att trivas i rollen om du är serviceminded, handlingskraftig och kreativ, kan försäljning, har ett intresse för effektivisering och tänker strategiskt.

Du får gärna vara en person som är initiativtagande, anpassar och styr upp utvecklingsinsatser, du är smidig och går fort från ord till handling. En tydlig ledare som samarbetar med gruppen för att nå både kort och långsiktiga mål. Du söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändringsarbete. 

Vi söker dig med:
- Arbetslivserfarenhet från golv- och eller byggbranschen
- Goda IT-kunskaper
- God svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort bil

Vi erbjuder
En tjänst med stort eget ansvar och många goa kollegor ifrån norr till söder hos ett starkt växande grossistföretag inom golvbranschen i Sverige. Vi är enda fullsortimentsgrossisten i Sverige som samverkar med alla marknadsledande leverantörer i branschen. Vår breda kompetens, vår servicenivå och våra snabba leveranser är något som vi är extra stolta över. Hos oss blir du en i gänget, får var med på vår utvecklingsresa men det finns också en förväntan om att du ”kavlar upp ärmarna” och levererar. Varmt välkommen till oss!

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

Anställningen är tills vidare på heltid. Tjänstens placeringsort kan vara i hela Sverige då vi idag har lagerställen på 10 platser. Vi har kollektivavtal och tillträde är enligt överenskommelse. Tjänsten innebär även resor inom och utom landet.

Om du har frågor eller funderingar kan du kontakta vårt HR-stöd:
Jenny Skoglund
Jenny.skoglund@sgd.se
076-141 01 03

SGD är en golvgrossistkoncern med verksamhet på åtta orter i Sverige. Våra kunder representeras främst av mindre golventreprenörer. SGD har idag ca 90 anställda och är ett helägt dotterbolag till Storskogen, en koncern som består av drygt 60 affärsenheter.

Kontaktinformation
Jenny Skoglund, 0761410103, jenny.skoglund@sgd.se

Arbetsplats
Butängsgatan 5A

602 23 Norrköping

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGD Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024