OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera vår kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef ingår du i ledningsgruppen och är på så sätt med och ansvarar för företagets strategiska upplägg och ledning. Verksamheten är ISO certifierad utifrån kvalité och miljö och arbetar processorienterat vilket innebär att du också har ett ansvar för att initiera, driva och vara delaktig i att utveckla ekonomiprocesserna. I ditt arbete är det centralt att du har kunden, internt såväl som externt, i fokus. Du kommer arbeta nära och i tätt samarbete med avdelningschef för kundservice och administration där ekonomiavdelningen ingår med fem medarbetare.
Du kommer arbeta verksamhetsnära genom finansiell support till ansvariga chefer. Din uppgift blir att öka den ekonomiska medvetenheten och att stötta med kvalificerade analyser, utredningar och förslag på effektiviseringar och åtgärder ur ett hållbarhetsperspektiv och en ekonomi i balans.
Vi jobbar för en positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor där vi alla är med och tar ansvar och bidrar utifrån bästa förmåga.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Ekonomiskt ansvarig för Gästrike återvinnare koncern inkl. Gästrike Ekogas
• Strategisk ekonomisk planering, uppföljning, analys och rapportering av
budget, prognoser, bokslut och årsredovisning.
.
• Ekonomisk kalkylering, investeringsberäkningar.
• Verksamhetsanalys och utredningar, avvikelser och nyckeltal.
Din profil
Gillar du att arbeta i ledande position med fokus på effektivitet och god kvalité. Gillar du rollen som kräver det övergripande strategiska perspektivet och som stöttar verksamheten för vidare kvalité och processutveckling utan något eget personalansvar – då har vi jobbet för dig!
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en organisation som präglas av stort engagemang och motivation med fokus på värdeskapande och en långsiktigt hållbar utveckling. Du tillhör stab rent organisatoriskt, direkt underställd förbundsdirektör.
Utbildning:
Universitets-/ Högskoleutbildad civilekonom eller annan liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Erfarenhet:
Flera års erfarenhet i likvärdig roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av politisk styrd organisation och kommunal verksamhet då du kommer att svara upp mot styrelsen i ekonomiska frågor och du kommer även att ansvara för taxa och prissättning.
Tidigare erfarenhet och arbete med processutveckling är också meriterande.
Personliga egenskaper:
Skapar goda relationer och förtroende, analytisk, strukturerad, resultatorienterad och kommunikativ.
Förmågor:
Du har god datavana och systemintresse och är en erfaren användare av Excel. Har du därutöver ett intresse för digitalisering/automatisering så är det också meriterande.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Du arbetar strukturerat och är analytisk som person. För att lyckas i rollen krävs också att du har en mycket god planeringsförmåga.
Vidare har du ett verksamhetsperspektiv och ett eget driv, vill påverka och utveckla verksamheten och dig själv.
Samarbete är centralt, därför är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer.
Självklart har du ett genuint intresse för hållbar utveckling, tar ett stort ansvar för ditt arbete, är prestigelös, resultatorienterad, flexibel, självgående och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket och ingen dag är den andra lik.
Känner du igen dig i denna beskrivning så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av engagerade medarbetare.
Ansökan
Är detta en tjänst för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Gästrike Återvinnare med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se så snart som möjligt, dock senast 2022-01-04. Vid frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Josefine Walderstedt på 073-3512791. Välkommen med din ansökan!
Facklig kontakt
Vision Sofie Blad, tfn 026-172927 alt sofie.blad@gastrikeatervinnare.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera