Affärsorienterad exportsäljare till Wapro AB

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I rollen som exportsäljare kommer du tillsammans med företagets återförsäljare arbeta för att öka närvaron på marknaden. I ditt arbete kommer du att fokusera på några av företagets nyckelländer med målsättningen att göra Wapro AB ännu mer etablerat. Som exportsäljare kommer du aktivt arbeta med bearbetning och försäljning i huvudsak på den Europeiska marknaden, samt även en del i Mellanöstern. Den internationella försäljningen sker via återförsäljare och en stor del av uppgiften är därför att coacha, utbilda och driva Wapro’s samarbetspartners så att maximalt resultat erhålls, samt säkerställa att Wapro har rätt samarbetspartners i respektive land.

Marknadsbearbetningen sker i huvudsak genom kundbesök och samresor med distributören och du som exportsäljare har ett stort eget ansvar i att själv lägga upp planer och struktur för din kundbearbetning samt boka in och följa upp dina kunder och besök. Ytterligare en viktig uppgift i verksamheten är att aktivt arbeta med att tydliggöra för marknaden att Wapro erbjuder kundspecifika lösningar. Detta sker genom att man sätter sig in i kundens problem och utarbetar en helhetslösning som omfattas av kompetens kombinerat med Wapros produkter. Eftersom rollen är en förstärkning i Wapros säljorganisation med tydlig fokus på att ta marknadsandelar i Europa är det väsentligt att kunna resa frekvent i tjänsten.



Om företaget

Wapro AB är ett företag som specialiserat sig på översvämningsskydd och reglering i VA-nätet. Företaget har tre stycken egna patenterade produkter, WaStop® membranbackventil, WaBack® bakvattenstopp och WaReg™ flödesregulator. Tack vare samarbete med ledande företag i Europa, Kanada och USA kan vi erbjuda produkter som slangventiler, elastomerbackventiler, slussluckor, virvelkammare mm. Till företagets kunder hör numera de flesta svenska kommuner och VA-bolag och ett flertal i Danmark och Norge. De senaste åren har deras kundlista dessutom utökats med flera spännande exportkunder i bl.a. Polen, Österrike, Tyskland, Storbritannien och Finland. Det tillkommer flera varje år.

Din profil

Som person är du som sökande initiativtagande, uthållig och kommunikativ. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och innehar ett gott affärsmannaskap. Vi tror att du är en mycket duktig representativ relationsbyggare och ledare som kan ta ansvar och leda hela leveransen till slutkund. Du har förmåga att se vilka insatser som gynnar verksamheten och företagets kunder bäst och är inte rädd för att plocka fram din kreativa sida för att lösa problem.

Du som sökande talar och skriver obehindrat på engelska samt behärskar ytterligare ett språk, antingen tyska eller franska. Du har även en gedigen erfarenhet av exportförsäljning och har god marknadskännedom i de länder du kommer att bearbeta och bygga upp relationer i. Vi ser gärna att du som sökande är boende i södra Sverige med tillgång och möjlighet att kunna ta sig till huvudkontoret i Karlshamn par gånger i veckan.

Formella krav
• Erfarenhet av exportförsäljning i liknande säljprocess med dokumenterat goda resultat
• Någon form av teknisk utbildning alternativt motsvarande yrkeserfarenhet
• Erfarenheter av projektförsäljning
• Kunna leda/coacha våra distributörer
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
• B-körkort

Meriterande
• Erfarenhet av försäljning med långa säljcykler
• Haft en tidigare KAM-roll
• Erfarenhet inom VA eller närliggande bransch



Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Ort: Karlshamn
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Urval: Sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


10 september 2024

försäljning, inköp, marknadsföring

försäljning, inköp, marknadsföring

9 september 2024

5 september 2024