Affärsorienterad innesäljare

Arbetsbeskrivning

RATIONAL Scandinavia AB grundades 1998 som ett dotterbolag till RATIONAL AG.

RATIONAL Scandinavia AB är ett säljbolag aktivt i Sverige. Bolaget omsätter ca 180 Mkr och har sitt huvudkontor i Malmö.

RATIONAL AG grundades 1973 som ett bolag för produktion och försäljning av varmluftsugnar till restauranger och storkök.

Idag är RATIONAL en global koncern med en omsättning som överstiger 350 MEUR. Praktiskt taget varannan ugn som installeras globalt är av märket RATIONAL. År 2008 uppgick den globala marknadsandelen till 54 %. RATIONAL AG har sitt säte i Landsberg am Lech, Tyskland och har över 1000 anställda.

Arbetsuppgifter::

Som innesäljare och Regional Sales Assistant som rollen kallas hos oss, kommer du att ha omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivningen omfattar allt från kontorsadministrativa arbetsuppgifter till säljsupport och aktiva säljinsatser per telefon.

Den administrativa delen av tjänsten innebär bland annat att svara på inkommande samtal, arbeta med affärssystemet, orderhantering, ta emot, lägga in och leveransbevaka orders samt slutleverera och fakturera kunderna.

Säljsupportdelen av tjänsten innefattar arbetsuppgifter som att hålla kontakt med kunder och återförsäljare, ge support och stöd till säljteamet och dina säljare, samt boka in kundmöten och events. Utöver ovannämnda områden innebär tjänsten även följande:

Tjänstens variation och bredd ställer höga krav på dig som person. Du skall ha förmågan att arbeta både med administrativa uppgifter samtidigt som du skall tycka om att lyfta luren för att ringa och boka möte / events med nya kunder. Arbetet är fritt och självständigt men kräver stort engagemang.

Vi söker alltså dig som är både administrativ och kan boka in möte och kundevent per telefon. Du är initiativtagande och Du trivs i en föränderlig miljö och är driven av att utveckla och att utvecklas.

Vi erbjuder!:

Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett företag som är ledande inom sin bransch både nationellt och internationellt.

Fast lön och bonuspaket.

Tjänsten är heltid med placering i Malmö

Kvalifikationer::

Eftersom tjänsten inriktar sig mot både intern och extern service är förmåga att planera, organisera samt att kunna arbeta strukturerat och effektivt en viktig kvalifikation.

Vi önskar vidare att du har problemlösningsförmåga, är orädd och har lätt för att knyta nya kontakter.

Vi vill att du behärskar både svenska och engelska flytande då engelska är vårt koncernspråk.

Dina data/IT-kunskaper förutsätter vi är goda.

Ansökan::

I denna rekrytering samarbetar Rational Scandinavia AB med Joblink. Ansök via www.joblink.se, bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt dock senast den 2014-06-20. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Charlotte Sahlin, 0708-100546.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 maj 2014

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


Sales Executive

Sales Executive

23 december 2024

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024