OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Vi söker en affärsorienterad Lönechef till vår avdelning SME Pay. Som Lönechef hos oss arbetar du för att möjliggöra en proaktiv och lönsam leverans till nöjd kund genom kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar utifrån Azets värderingar, processer och rutiner. Ditt team består av cirka 6 lönekonsulter.
Vi sätter stort fokus på kund- och medarbetarlönsamhet, som mäts både i nöjdhet och ekonomiska resultat. I den här rollen ska du leda, utmana och coacha medarbetarna i teamet i lönearbetet, kunddialogen och förbättringsarbete. Allt för att säkerställa en lönsam kundleverans med hög kvalitet.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Solna och rapporterar till avdelningschefen för Internationella avdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår består bland
Personalansvar – lönsamhet, engagemang, utveckling och resursplanering
Motivera, coacha och leda gruppen med lönekonsulter
Kundansvar – direkt ansvar för gruppens service excellence, lönsamhet, leverans och relation (säkerställa leverans enligt kundavtal och interna förväntningar)
Kund- och medarbetarlönsamhet
Vara ambassadör/möjliggörare för företagets strategi samt förankra och implementera dessa
Vi vill att du har
Erfarenhet och kunskap inom löneområdet
God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet
God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt
Grundläggande kunskaper i excel
Det är meriterande
Om du tidigare har erfarenhet från service eller försäljning,
Om du har god systemvana/systemförståelse
Om du har erfarenhet från att leda andra, gärna som lönechef
Om du tidigare har arbetat i olika system kopplat till lön, gärna Agda, samt andra branschen förekommande försystem
Som person ser vi gärna att du har goda ledaregenskaper där du får med dig andra och når fram med ditt budskap. Du drivs av utmaningar och att gå i mål med påbörjade projekt och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Din kommunikationsförmåga är utmärkt.
Om oss
Azets hjälper företag med allt inom outsoursing av lön, HR, ekonomi samt rådgivning och interimslösningar. Azets är ett modernt väletablerat outsourcingföretag som ständigt strävar mot förbättringar och att ligga steget före; vare sig de gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarens perspektiv. Hos oss värnar vi om work life balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemma. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt.
Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Sista ansökningsdag är 2022-04-17
Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Mika Grujcic på mika.grujcic@azets.com eller HR Erica Lander erica.lander@azets.com
Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt.
Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046