OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en heltids- och tillsvidareanställning med placering på Logicas svenska huvudkontor i Nacka Strand, Stockholm. Rekryteringsprocessen sker löpande. Välkommen med din ansökan snarast. Arbetsuppgifter Som affärsprojektledare / Bid Director har du helhetsansvar för att driva och leda större komplexa affärsprojekt tillsammans med ett bidteam som du har ledaransvar för. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: -driva och leda större komplexa affärer -ansvara för att driva outsourcingaffärer både för nya och befintliga kunder -driva och leda affärsprocessen externt och internt från det att affären kvalificerats tills det att avtalet har tecknats (ärefter överlämnas kunden/affären till en kundansvarig) -leda strategiska säljaktiviteter under offert och förhandlingsperioden, leda och bemanna kundmöten/offertpresentationer samt leda förhandlingen och förhandlingsteamet -leda och bemanna affärsprojektteamet samt att informera och rapportera till den tillsatta styrgruppen -utveckla upplägget i offerten, koordinera, kvalitetssäkra och sätta ihop det skriftliga anbudet. Utbildning/erfarenhet Du har relevant akademisk utbildning och det är meriterande om du även har studerat juridik. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift då Logicas koncernspråk är engelska. För att lyckas i rollen krävs det att du har gedigen erfarenhet av att leda affärsprojekt inom IT, telecom eller teknik. Bra om du har erfarenhet av stora outsourcingaffärer och från internationella roller. Vidare krävs det att du är analytisk, strukturerad och van att leda förhandling. Dessutom måste du kunna påvisa goda resultat i affärssammanhang. Det är ett krav att du har en god övergripande teknisk förståelse för att kunna arbeta aktivt tillsammans med lösningsarkitekter och leveransresurser i framtagandet av den lösning som ska offereras. Som person är du affärsmannamässig, har förmågan att både se till helheten och samtidigt kunna gå ner på detaljnivå. Du ska ha lätt att skapa relationer på alla nivåer såväl externt som internt. Dessutom är det positivt om du har ledarerfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Företagsbeskrivning Logica är ett ledande internationellt IT-tjänstföretag som skapar värde genom att integrera människor, affärer och IT. Vi har idag 39 000 medarbetare varav cirka 5 200 i Sverige. Vi erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, systemintegration och outsourcing till våra kunder runt om i världen som inkluderar många av Europas största företag och organisationer. Med långsiktiga samarbeten och djup verksamhetskunskap skapar vi innovativa lösningar för att möta våra kunders affärsbehov. Logica är noterat både på London-börsen och på Euronext i Amsterdam. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hagman
+46 8 6710162
Kristina Fridensköld
Tobias Lindblom
Carl Werner