OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som affärsprojektledare kommer du driva affärs- och verksamhetsprojekt med utgångspunkt i vår försäljningsorganisation. Uppdragen kommer variera men du kommer alltid kunna dra nytta av och vidareutveckla din projektledningsförmåga och relaterade kunskaper (tex. planering, analys, genomförande, uppföljning, förändringsledning, intressenthantering, dokumentation). Våra fokusområden är att stärka vår konkurrenskraft, öka vår inre effektivitet och fortsätta vår digitala transformation. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är driven, uthållig och nyfiken men samtidigt ödmjuk och med en god samarbetsförmåga.
Du kommer ha ett sammanhållande ansvar för vår process Marknadsföra och sälja produkter och tjänster. Till din hjälp har du ett nätverk av processägare och -ledare. Du kommer också ansvara för planering och genomförande av kundevent för prioriterade kundgrupper. Dessa kan vara av varierande karaktär men förutsätter att du har ett starkt kundfokus, tycker om tvärfunktionellt samarbete och har hög kvalitetsmedvetenhet.
Rollen ingår i teamet Kundaktivering & Digital transformation inom försäljningsorganisationen. Vi skapar vi förutsättningar för att Försäljningsorganisationen ska lyckas. Vårt gemensamma ansvar omfattar att skapa effektiva kundprocesser, öka våra kunders upplevda personliga relation (bla. genom kundanpassad digital kommunikation och personlig bearbetning), skapande av kundinsikter och förvalta och vidareutveckla vårt digitala kund- och verksamhetsstöd.