Affärsrådgivare inom inköp och verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en till två affärsrådgivare till vårt växande verksamhetsområde Styrning och analys. Tillsammans med oss på AffärsConcept kommer du genom verksamhetsutveckling och försörjningsstrategiskt arbete att kunna driva förändringsprojekt som skapar verklig samhällsnytta och gör skillnad för våra kunder både nationellt och kundspecifikt. Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra kunders inköp.

Vi har fyra olika verksamhetsområden vi arbetar inom - Styrning och analys, Upphandlings- och affärsjuridik, IT och digitalisering eller Samhällsbyggnad - och genomföra olika typer av uppdrag inom varierande områden och branscher kopplat till inköp och upphandling.

Hos oss kan du utvecklas tillsammans med våra mycket kompetenta affärsrådgivare, bli en del av vår gemenskap och bidra till vår egna affärs- och kompetensutveckling för att ständigt möta våra kunders behov.



Du kommer tillhöra vårt team inom Styrning och analys där vi erbjuder en tjänst som främst omfattar:

- Verksamhetsutveckling av våra kunders inköpsorganisationer och -processer,
- att driva förändringsprojekt,
- inköpsanalyser och kartläggningar,
- framtagande av försörjnings- och inköpsstrategier,
- seminarier och/eller utbildningar,
- ett varierande arbete med många kontakter och parallella uppdrag,
- teambaserat arbete tillsammans med andra riktigt vassa affärsrådgivare,
- möjlighet att påverka utvecklingen av verksamhetsområdet.


Vad vi tror att du har med dig:

- Akademisk examen, gärna med inriktning mot management, ekonomi, affärsjuridik, organisationsutveckling eller liknande,
- arbetslivserfarenhet från liknande arbete, helst i en rådgivande funktion eller konsultroll, vi ser gärna dig med längre erfarenhet men även du som har kortare erfarenhet är intressant,
- erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete, gärna inom inköpsorganisationsprojekt, processimplementering, change management och/eller category management.



Vem vi tror att du är:
En person som trivs att arbeta med frihet under ansvar och som är bekväm i en konsultroll med många olika kontaktytor. Du har ett naturligt driv, är initiativtagande och vill leverera kvalitet samtidigt som du bidrar till utvecklingen av teamet.


Du har goda projektledaregenskaper och vet hur man skapar genomslagskraft och engagemang i förändringsarbete. Du har möjlighet att resa en del i tjänsten och räds inte att ta plats eller anpassa dig till nya människor och miljöer. Vi tror också att du tycker om att lära av andra och dela med dig av din egen kunskap på ett prestigelöst och öppet sätt. Du är lyhörd och kan extrahera relevant information. Vidare tror vi att du är analytisk, metodisk och tydlig i din kommunikation. Men framförallt tror vi att du är en person som gillar att ha kul på jobbet och vill ha det tillsammans med oss!



Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 januari 2021. För frågor är du välkommen att kontakta oss.


Vi ser fram emot din ansökan!



Om AffärsConcept
Vi är ett nyfiket och vasst konsultbolag inom SKL Kommentus-koncernen som arbetar med affärsrådgivning kopplat till offentlig sektor. Vi erbjuder strategisk rådgivning, stöd och utbildning inom offentlig upphandling och inköp. Läs mer om vår verksamhet här: www.affarsconcept.se (http://www.affarsconcept.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SKL Kommentus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 19 januari 2021

Liknande jobb