OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en affärs- och produktionssamordnare som trivs i en affärsorienterad miljö.
Din roll
Rollen som affärs- och produktionssamordnare hos oss på staben inom GSE-avdelningen är ny. Delar av den finns sedan tidigare och vissa delar är helt nya, vilket medför att du får möjligt att vara med och skapa den nya rollen. Rollen kommer både att innehålla egna ansvarsområden och områden som delas med andra stabsmedarbetare, dessutom är man som stabsmedlem en generell resurs för lösande av avdelningsgemensamma uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter:
* framtagning och vidmakthållande av metodik för avdelningsgemensam planering och uppföljning av affärsmöjligheter och pågående produktion (egen)
* identifiering, analys och vidareutveckling av affärsmöjligheter (delad)
* identifiering och ledning av produktutveckling (delad)
* deltagande i avdelningens utveckling och vidmakthållande av processer och rutiner (gemensam)
Rollen innebär ett tätt samarbete med stabsmedarbetare, representanter från avdelningens sektioner och ledningsgruppen.
Din placeringsort blir någon av avdelningens orter, Östersund, Arboga eller Linköping, men rollen kommer att innebära en del resor till de övriga orterna.
Din profil
Vi söker dig som:
* Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet inom affärs- eller produktionssamordning
* Trivs i en affärsorienterad verksamhet
* Har en god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
* Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
För att lyckas i tjänsten så behöver du vara självgående och ha en god initiativförmåga. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration så behöver du även vara strukturerad och noggrann. Du kommer att jobba mot avdelningens olika orter och verksamhetsområden, varför det är viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.
Staben "Procurement and Business Coordination" ingår i avdelningen Ground Support Equipment (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund.
Våra affärsuppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.