Affärsstöd Business support - kundtjänst

Affärsstöd Business support - kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare jobbat med kundservice samt har en ådra för sälj, administration och order? Vill du utvecklas i en roll med många kontaktytor i form av affärsstöd? Då är detta möjligheten för dig. Vår kund behöver initialt hjälp under 6 månader men med goda chanser till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag för störst chans att komma på intervju!

Om tjänsten
Du kommer vara primär kontaktperson för dagliga frågor med ansvar för bl.a. leveransuppföljning och underhåll av kundanpassad inköpsportal. Arbetet sker i huvudsak via telefon/chatt, e-post och ärendehanteringssystem.

Du kommer att vara med och samverka och agera initiativtagande gentemot kund, kundteamet och andra resurser. Du kommer också att vara uppdaterad om leverantörers och distributörers fokusområden och skapa förtroende genom att förstå kundens verksamhet.

I förekommande fall kommer du att arbeta med kundansvar för utpekade kunder och/eller affärsområde och driva och/eller delta i kundmöten i samverkan med kundteamet.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för kvalité i produktleveransen.
• Ansvara för att utföra de uppgifter som tilldelas inom ramen för befattningen.
• Proaktiv hantering av kundärenden.
• Agera produktrådgivande och kontinuerligt uppdatera sig på nyheter.
• Stötta säljare med administration kring leveransen mot tilldelade kunder.
• Orderläggning och ta fram försäljningsresultat samt följa upp och bevaka ordrar och leveranser.
• Ta del av och följa attestinstruktion, policyer, regler, rutiner och processbeskrivningar som är knutna till befattningen.
• Säkerställa hög servicenivå, kundnöjdhet och bidra till lönsamhet hos kund.


Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du:
• Erfarenhet av innesälj/kundservice/Business support
• Generell kunskap om IT-produkter
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• En hög servicekänsla

Personliga egenskaper:
Arbetar organiserat med en bra struktur, effektiv och analytisk för att skapa mervärde och
möjligheter för kund. Affärsmässig relationsskapare och är inte rädd för att ta initiativ. Utöver detta är du också:
• Initiativtagande
• Driven
• Självgående



Övrig information: tjänsten omfattar heltid med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia där du kommer arbeta dedikerat för kund. Du kommer tillhöra kontoret i Kista. I dagsläget sker arbetet mestadels hemifrån på grund av rådande omständigheter. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024