Affärsstöd Företag och Lantbruk Digitala Bankkontoret

Affärsstöd Företag och Lantbruk Digitala Bankkontoret

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, en fastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet.

Om jobbet
Är du en av våra två nya kollegor med ett stort intresse för företags– och lantbrukskunder?

På vårt Digitala Bankkontor möter vi kunder i det spontana bankmötet på distans via telefon och andra digitala kanaler. Gruppen består snart av totalt ca 25 personer men du kommer framförallt att jobba i ett team på två personer. Ni kommer båda att tillsammans ansvara för det spontana distansmötet gällande företags– och lantbrukskunder på banken inom Länsförsäkringar Älvsborg. 

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att bedriva kundtjänstarbete inom bankverksamhet över telefon och andra digitala skrivna kommunikationskanaler, samt administration, mötesbokning och agera affärsstöd till rådgivare med stort fokus på nykundsaffären och att skapa tillväxt. På sikt kan det bli aktuellt med kreditgivning i mindre skala. Du och din kollega är viktiga pusselbitar i vårt proaktiva - att skapa merförsäljning och mervärden för våra företags- och lantbrukskunder inom bank i hela vårt län  samt att hålla hög kvalitet och god kundnöjdhet. Ni kommer rapportera direkt till Kontorschefen för Digitala Bankkontoret. Ni planerar er arbetsdag på egen hand utifrån vad ni anser är mest effektivt för att hantera inkommande kundärenden och arbetsuppgifter inom uppsatta riktlinjer. Det är därför viktigt att du kan vara självständig och ta egna beslut.
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett team med en stark laganda som tar oss framåt med en varm och inkluderande kultur. Här får du möjligheten att delta på en spännande utvecklingsresa, som ger dig möjlighet att bidra med idéer, kunskap och vilja att ge mervärde för våra kunder. Vi arbetar med tydliga mål, regelbunden uppföljning och coachning. Delaktighet och driv samt mycket eget ansvar är något vi värdesätter högt för att ta oss mot våra gemensamt uppsatta mål. Givetvis med stöttning av ledare och kollegor. Tillsammans är vi som starkast!

Vi ser att du är;
- En person med stort intresse för det svenska näringslivet, företags- och lantbruksaffären.
- En nyfiken, nytänkande och flexibel initiativtagare som tar för sig och vågar ta egna välgrundade beslut utefter regelverk och rutiner. 
- Intresserad av företagsekonomi, rådgivning och försäljning.
- Hög kundnöjdhet och brinner för att ge bästa möjliga service.
- Arbetet utförs på distans mot kund, då du behöver vara snabb och bekväm i digitala kommunikationskanaler.
- En person som är tydlig och enkel i din kommunikation - både i tal och skrift.
- En person med affärsmässigt tänk som tycker om att bidra till utveckling av verksamheten.
- Strukturerad, ansvarsfull och noggrann för att kunna hålla hög kvalitet.
- Stabil som person och som klarar av att fungera professionellt även under pressade situationer.

Du kommer tillsammans med din närmsta kollega jobba fram ett arbetsupplägg som fungerar för er och på egen hand forma hur er framtida vardag ska se ut. 
I denna roll krävs det att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi och företag/lantbruk, samt väl förtrogen med Officeprogrammen. Vi ser att du har jobbat med företags– och lantbrukskunder i någon utformning, mycket meriterande är om du har erfarenhet inom bankverksamhet, kundservice och försäljning. Meriterande om du innehar Swedsec-licensiering eller Certifiering finansiella instrument för informationsgivare. 
Mer information
Tjänsten är på heltid och tillsvidare efter provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Du kommer att utgå från vårt kontor i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval varför vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum den 8:e februari 2023.
Skicka in din ansökan snarast möjligt!
​​​​​​​Har du frågor om tjänsten kontakta: 
Rekryterande chef: Meléne Ljungberg, Chef Digitala kontoret tel: 0521-27 30 64
Ansvarig HR: Caroline Boffey tel: 0521-27 31 40
Facklig företrädare, FORENA, Karin Eriksson-Gustavsson: tel: 0521-273074

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se

Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se

Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Älvsborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 8 februari 2023

Besöksadress

Vallgatan 21
None

Postadress

Vallgatan 21
Vänersborg, 46228

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024