OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativt lagd person med en ådra av affärsmannaskap? Är listor en del av din vardag, samtidigt som du brinner för service och affärsrelationer. Är du dessutom en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Region Mitt dig som vill jobba som affärsstöd med fokus på tekniska produkter och affärer. Du kommer att utgå från valfritt lokalkontor i regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
Du kommer att ingå i ett team med ca 16 stycken engagerade och drivna kollegor, där det är högt i tak. I rollen som affärsstöd jobbar du uppstöttande mot våra säljare i relationen till kunden när det kommer till vår produktleverans. Du ansvarar för att kvalitén alltid är på topp i överlämning till leverans och du säkerställer att ömsesidiga förväntningar mellan Atea och kund uppfylls. Du har en säljande roll men ditt fokus ligger på kvalitet, administration och uppföljning i vår leverans och från kundens sida är du en rådgivande part, och en av nyckelpersonerna på Atea för att identifiera leads och affärsmöjligheter hos kunden. Du jobbar främst med dator och telefon som arbetsredskap, men har emellanåt även kundmöten. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya ut maningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administration i logistikflödet för vår leverans mot kund.
Kundmöten med fokus på service, uppföljning och merförsäljning gentemot kund.
Agera stöttande i Account Managers roll gentemot kunden i produktleveransen.
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Till den här tjänsten söker dig som har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Då du kommer jobba med våra kund- och leveransflöden är det viktigt att du är administrativt lagd och är van att jobba med god struktur och noggrannhet. Att kontinuerligt arbeta med återkoppling, god service och dokumentation i alla riktningar är för dig en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck.
För att lyckas i tjänsten som affärstöd bör du:
Ha minst gymnasiekompetens
Ha erfarenhet av att arbeta med administration och med försäljning genom service i toppklass
Ha viss erfarenhet men framför allt ett stort intresse för it och it-produkter
Tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska
Ha grundläggande kunskaper i Officepaketet
Det är även meriterande om du har:
Erfarenhet att jobba i något ärendehanteringssystem
Erfarenhet att jobba i något affärssystem
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta i första hand Hanna Carlborg, rekryterare, via hanna.carlborg@atea.se eller 070 - 298 54 63 alternativt Erik Hygert, t.f. chef för affärsstöd, via erik.hygert@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. I semestertider kan eventuellt återkopplingen dröja längre än normalt men återkoppling sker i samband med att processen hanteras.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809