OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom försäljning eller marknad och är en fena på att skriva och formulera dig i text? Har du dessutom ett stort marknadsintresse och öga för layout kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker nu en person som vill ta rollen som Affärsstöd hos oss och vill vara med och driva och skapa lönsamma affärer.
Hos oss händer det en hel del då vi har fått förtroendet att bygga fler hus som skall bidra till utvecklingen i Västsverige. NCC Building Väst har en bred portfölj och just nu pågår flera spännande projekt. Däribland Masthuggskajen, Lisebergs Jubileumspark och Kineum - huset i Gårda med stans fräckaste fasad.
Rollen som Affärsstöd
Som Affärsstöd har du en viktig roll i att stödja avdelningen i våra affär- och marknadsfrågor. Tillsammans med våra affärschefer ansvarar du för att skriva, utveckla, förädla våra anbud och producera presentationsmaterial inför anbudspresentationer. Du är delaktig i arbetet med marknadskartläggning samt samordnar och projektleder kundevent och marknadsaktiviteter.
Utöver ovanstående stöttar du avdelningen och framförallt avdelningens chefer i diverse uppgifter som rör intern kommunikation, t.ex. genom att ta fram PPT-presentationer och nyhetsbrev. Du kommer även att stödja vissa av våra projekt där du arbetar med kommunikationen med kunder och hyresgäster.
Du har ett nära samarbete med ytterligare en kollega inom Affärstöd och rapporterar till Affärschef. Du kommer att vara en del av avdelningen NCC Building Väst där cirka 300 medarbetare arbetar.
Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom försäljning eller marknadsföring. Starkt meriterande är om du tidigare har erfarenhet av entreprenad- eller byggrelaterad verksamhet och arbetat självständigt med anbudsfrågor.
För att vara framgångsrik i rollen har du mycket goda kunskaper i Word, PowerPoint och Indesign. Vidare har du ett stort intresse för att skriva och formulera dig i text samt ett öga för layout.
Som person är du prestigelös, engagerad, ordningsam och noggrann som växer med att ta ansvar och göra affärer. Du är en do-er med god planeringsförmåga och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och har förmodligen en vana att projektleda mindre projekt. Du är också van vid att leverera mot deadlines.
Ytterligare information
Du kommer att vara placerad på vårt regionkontor i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning där provanställning kommer att tillämpas. Körkort B är ett önskemål.
Kontakt och ansökan
Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-Partner Carolina Ericsson på telefon 0700-887042. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef, Magnus Simonsson på telefon 0706-588678.
Registrera din ansökan och CV så snart som möjligt då urvalet görs löpande, dock senast 2022-02-20
Varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering undanber vi kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35