Affärsstöd sökes till Pema Sweden AB

Arbetsbeskrivning

På Pema People är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. En unik möjlighet för våra kunder. I kombination med nytänkande, flexibilitet och lyhördhet för kundens behov resulterar den filosofin i bemannings- och personallösningar som verkligen gör skillnad. Vi är ett av branschens snabbast växande företag levererar smarta tjänster inom bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Våren 2017 firar vi 20-årsjubileum och står starkare än någonsin.

Som ett led i vår fortsatta satsning vill vi förstärka vår organisation med en ny och viktig roll. Vår bemanningsverksamhet ställer stora krav på ordning i de administrativa processerna, för att fortsätta vår framgångsresa så vill vi bli både smartare och starkare inom detta område. Därför inrättar vi nu rollen Affärsstöd och söker en vass administratör med förmåga att göra skillnad.

I rollen som affärsstöd ligger huvudfokus i att se till att våra administrativa processer fungerar optimalt, både att hanteringen är effektiv men även korrekt. Rollen innefattar en stor del eget administrativt arbete med även uppföljning av dina kollegors arbete, detta för att säkerställa att riktlinjer efterföljs och att slutresultatet blir så bra som möjligt.

Ansvarsområden:

• Kontinuerligt viderautveckla och förbättra administrativa processer och rutiner.
• Följa upp att processer och rutiner i system efterlevs.
• Konfigurera kollektivavtal och kundavtal (prislistor) i verksamhetssystemet.
• Koordinera samarbetet mellan verksamheten och stödfunktioner såsom ekonomi, lön och IT

För att lyckas och trivas i rollen som affärsstöd är det viktigt att du är noggrann, ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt. Vi är en organisation under stark tillväxt, därför är det viktigt att du som person är duktigt på att både planera ditt dagliga arbete men även snabbt kunna skifta fokus om så krävs. Vidare är du en trygg person som är duktig på att behålla lugnet i stressiga situationer, du är analytisk med öga för både detalj och helhet. En viktig del i rollen blir att se till att alla berörda känner till och förstår våra rutiner och arbetssätt, därför ser vi att du är duktig på förmedla och förklara instruktioner på ett enkelt och tydligt sätt, detta i både tal och skrift.

Vi söker dig som är en skicklig administratör med god systemvana, gärna med erfarenhet av att arbeta i affärssystem eller motsvarande. Du är van användare av Excel och har lätt för att ta till dig nya system. Vår verksamhet kretsar kring vår personal så vi ser gärna att du har erfarenhet av personal- och/eller löneadministration. Om du istället har omfattande erfarenhet av hantering av kund/affärsavtal så kan det också passa bra in på vad vi söker.

 

För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Evelina Nilsson. Mailadress: evelina.nilsson@pemapeople.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström

Evelina Nilsson

Katarina Guzik

Kristina Peltola

Britt-Marie Landström

Katarina Guzik

Regionchef Hans Hansen
0115001041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pema People AB Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön enl. överenskommelse.
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 26 september 2016

Besöksadress

Ektorpsgatan 6
None

Postadress

Box 2004
Norrköping, 60002

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024