OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att stärka vår marknadsavdelning söker vi nu en strukturerad och lösningsorienterad person som gillar att jobba som affärsstöd. Tjänsten är ett vikariat under tjänstledighet för studier.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att verkställa etablerade affärer från order till leverans kopplat till Sekabs etanolblandningar och biodrivmedel. Du arbetar nära säljarna och har dagliga kontakter med våra kunder. Det innebär bland annat order- och kredithantering, fakturering och transportplanering. Du har också ansvar för Sekabs punkskattevaror gentemot myndigheter.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver att du har gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom administrativt yrke och/eller erfarenhet av försäljning. Du skall kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Du skall vara van användare av digitala affärssystem.
Meriterande
Erfarenhet av system som Office, Vinfo, Navision, Palette och Syncade.
Arbetslivserfarenhet av att jobba med tillståndspliktiga varor och erfarenhet av transportplanering.
Påbyggnadsutbildning inom ekonomi, försäljning eller logistik.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen skall du gilla att jobba med flera olika administrativa arbetsuppgifter samtidigt och klara snabba omställningar. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du förstår vikten av ett gott teamarbete. Som person är du kund- och lösningsorienterad med ansvarskänsla och gott ordningssinne.
Om Sekab
Sekab är ett Svenskt Kemi- och Cleantechföretag. Vi förädlar etanol till biodrivmedel och kemikalier och vi erbjuder bioraffinaderitekniker för tillverkning av nya hållbara produkter baserade på cellulosaråvaror. SEKAB omfattar två bolag Sekab Biofuels & Chemicals AB och Sekab E Technology AB, tillsammans är vi 80 medarbetare. Vår kemifabrik, vår demonstrationsanläggning och vårt huvudkontor finns i Örnsköldsviks Bioraffinaderi.