OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Neova AB ingår i den finska koncernen Neova-Group som har verksamhet i totalt sju länder. Neova är Skandinaviens största torvproducent med produktion av torv över större delen av Sverige. Bolaget har sitt ursprung i det Hudiksvallsbaserade företaget Råsjö Torv och det Jönköpingsbaserade företaget SÅBI – två drivna entreprenörsföretag med rötter i de svenska jordbruken och de sydsvenska sågverken.
Neova har sitt huvudkontor i Hudiksvall och kontoret är beläget i fräscha lokaler med utsikt över havet och närhet till strandpromenaden, restauranger och goda träningsmöjligheter. På Hudiksvallskontoret behöver vi nu stärka upp teamet inom administration och kundservice för torvverksamheten, då vi har kommande pensionsavgångar att vänta. Kontoret har idag 12 engagerade, ambitiösa och erfarna kollegor. Stämningen är familjär och det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget, då vi befinner oss inom en förändring.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som tycker om att vara spindeln i nätet och att driva dina egna projekt. Du som har lätt att skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du är en fena på att arbeta med administration och ekonomi.
I rollen kommer du att agera både kund och affärstöd och kommer att vara nyckelpersonen mellan arbetsledarna på torvfältet, köpande kunder och dina kollegor både i Hudiksvall och på andra kontor. Du kommer i din roll att hantera all ekonomisk administration från beställning till fakturering. I arbetsuppgifterna ingår prissättning, fakturering, leverans och säkerställa att ömsesidiga förväntningar mellan interna torvproducenter och kunder uppfylls. Du jobbar främst med dator och telefon som arbetsredskap, men har emellanåt även fysiska möten. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya ut maningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.
Det här är en roll som ger dig möjligheter att verkligen få vara med och påverka Neovas fortsatta framgång.
Din profil
För att ha rätt förutsättningar för tjänsten så behöver du vara en person som trivs med att ta initiativ, ha ordning och reda och du är van att planera ditt arbete så du hinner med deadlines men ändå får utrymme för att vara flexibel att bistå kollegor och kunder vid behov. Du kommer i rollen att ha många kontaktytor inom organisationen och därför är det viktigt att du har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt.
Det är också viktigt att du har gedigen administrativ yrkeserfarenhet och en generell ekonimisk förmåga.
Vi ser det som mycket meriterande med erfarenhet inom ekonomi, inköp och kundsupport. Då kommunikationen delvis sker på engelska behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Ansökan
Neova samarbetar med Clockwork Bemanning och Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvariga Rekryteringskonsult
Karin Fällman-TenBerg på 073-3512798 eller på karin.fallman@clwork.se
Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 20 mars.