OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sweinvest Finance AB är ett tillväxtbolag inom finansiell kravhantering då vi inriktar oss på att hjälpa investerare att återfå sitt kapital gällande investeringar som sålts in på missvisande grunder. Just nu söker vi en affärsdriven jurist som vill vara med på vår tillväxtresa.
Detta är en helt ny roll, där du får uppdraget att vara med och bygga en struktur från grunden.
Sweinvest Finance startade sin etablering i Sverige i juni 2022 och har genomgått en sensationell tillväxtresa sedan dess.
Vi sätter stor vikt vid etisk hållbarhet och ansvar, vilket återspeglas i vårt dagliga arbete. Vårt fokus ligger på att skapa goda upplevelser för våra kunder. Våra fyra kärnvärden är ”Passionate”, ”Caring”, ”Courageous” och ”Committed”.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som en naturlig fortsättning på den tillväxtresa Sweinvest slagit in på söker vi nu en skarp jurist. Detta är en helt ny roll, där du får uppdraget att vara med och bygga en struktur från grunden. Sweinvest Finance vill förändra finansbranschen, därför är det viktigt att du tror på att göra skillnad och vill utmana rådande normer och tankesätt. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö där vi är måna om varandra. Ingen dag är den andra lik i den spännande tillväxtresa vi är på, vilket är såväl utvecklande som utmanande.
Vad ingår i rollen?
I din roll som jurist kommer du ges huvudansvaret för att hantera kravhanteringsprocessen, vilket bl.a. innefattar att representera investerare gentemot olika investeringsinstitut. Du kommer arbeta nära verksamheten, vara delaktig i vidareutvecklingen av juristfunktionen samt stödja våra account managers i deras dialog med investerare.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
Hantera klagomål från investerare, analysera deras situation, lyfta deras ärenden gentemot de investeringsfirmor som förmådde dem att investera.
I mån av tid och behov stödja Vd:n i dennes operativa arbete utifrån aktuellt ansvarsområde.
Du rapporterar till vår VD.
Vem söker vi?
Vi söker dig med jur.kand. examen och cirka 1–2 års relevant arbetslivserfarenhet från t.ex. inkassobolag, advokatbyrå eller Kronofogdemyndigheten. Har du suttit ting är detta mycket meriterande.
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du som person är ansvarstagande, prestigelös och strukturerad. Du har ett eget driv för att nå bolagets mål och är noggrann med gott ordningssinne. I tidspressade situationer kan du göra både legala och strategiska bedömningar för att fatta rätt beslut och välja rätt tillvägagångssätt.
Det är också viktigt att du är:
Flexibilitet och anpassningsförmåga: Du kan snabbt anpassa dig och hantera en bred roll med både stora och små frågor.
Självgående och lösningsorienterad: Du har förmågan att driva ditt arbete självständigt, även i oklara förhållanden. Du kan skapa mallar, struktur och arbetssätt även när de inte finns.
Trivs i ständig förändring och vara stresstålig: du känner dig bekväm i en dynamisk miljö där förutsättningarna kan ändras snabbt. Du blir inte stressad av oklara förutsättningar eller kontinuerlig förändring.
Du arbetar obehindrat på såväl svenska som engelska.