Affärssystemkonsult med fokus på ekonomi till Goodfellows Business

Arbetsbeskrivning

Goodfellows Business, ett dotterbolag inom Goodfellows Group, påbörjade sin verksamhet hösten 2019 och har idag vuxit till nio medarbetare. Vi arbetar uteslutande med införanden och förvaltning av affärssystemen NAV och Business Central. Våra kunder är mindre och medelstora handels- och industriföretag, med Humphree, Ebeco och Lagerhaus som några exempel.

Vi lever efter värderingarna ’Exceptionella’, ’Visionära’ och ’Familjära’, vilket gör att vi alltid sätter våra medarbetare och kunder i första rummet. Vi tar ansvar för funktioner och lösningar och bygger på så sätt långa och framgångsrika kundrelationer. 




Om tjänsten

Rollen som Affärssystemkonsult är för dig som tycker om att utveckla och effektivisera ekonomiprocesser relaterade till affärssystem och som har erfarenhet från sådant arbete som konsult eller så har du kanske varit superanvändare eller beställare. Vi jobbar i dagsläget endast med affärssystemet Microsoft D365 Business Central (f.d. Microsoft Dynamics NAV), men om du har erfarenhet från andra affärssystem kan det vara precis lika relevant. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och ser olika ut beroende på vilket projekt eller vilken kund du för tillfället jobbar med, men några typiska inslag från en arbetsdag hos oss kan vara följande.

Driva förstudier, analyser och implementationsprojekt tillsammans med ett team av både kollegor och kunder.
Genomföra workshops för att förstå ett nytt behov hos en kund och utifrån det föreslå process- eller systemförbättringar.
Planera och utföra utbildningar i ny funktionalitet eller nytt arbetssätt när kunden har ändrat en process eller fått ett nytt krav från omvärlden.
Vara med och utveckla vårt säljerbjudande avseende Microsoft D365 Business Central och andra tillhörande produkter (t.ex. BI-verktyg och automationsverktyg)


Tjänsten utgår från vårt kontor i centrala Göteborg och du rapporterar till VD Jan Longnell.

Vi söker dig som

har en relevant högre akademisk utbildning inom t.ex. ekonomi eller IT och minst tre års erfarenhet av ekonomiska processer, antingen som konsult eller från linjeroller inom området. Vi ser också att du har relevant erfarenhet från införande av nytt affärssystem eller löpande förbättringsarbete kopplat till affärssystem. Samt övergripande verksamhetsförståelse inom områden som försäljning, inköp, lagerhantering etc., gärna från mindre eller medelstora företag.

Som person är du kommunikativ, driven och relationsbyggande. För dig är det en självklarhet att laget går före jaget och du är nyfiken och lyhörd mot både kollegor och kunder. Du har lätt för att strukturera upp ditt arbete och känner dig lockad av att få ta ett stort eget ansvar och ingå i en liten organisation som är på en expansiv resa.

Vad vi erbjuder dig

Hos oss kommer du vara en del av ett team som alltid strävar efter att göra sitt bästa och som har en stark drivkraft i att ta hand om varandra och våra kunder och bygga upp goda och långsiktiga relationer. Här får du möjlighet att utvecklas och ha kul tillsammans med riktigt duktiga kollegor och chansen att vara med på en spännande tillväxtresa. Vi har dessutom ett riktigt bra förmånspaket, där bland annat regelbundna hälsoundersökningar, sjukvårdsförsäkring och möjlighet till personalbil ingår.

Att ansöka via Jerrie

I den här rekryteringen samarbetar Goodfellows Business med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 februari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024