Affärssystemsansvarig kring materialhantering

Arbetsbeskrivning

I rollen som systemansvarig för Affärssystem materialhantering, kommer du att ha ett flertal olika arbetsuppgifter och ansvarsområden, bland annat kravställning vid upphandling, avtalstecknande, systemdokumentation, projektledning samt test och verifiering vid nya releaser. Andra förekommande arbetsuppgifter är att: - förbättra och utveckla systemens hantering av bolagets material och inköpsflöden - säkerställa att integrationen mot övriga interna och externa system fungerar enligt krav - sätta upp policys och riktlinjer hur systemen ska användas - svara för felsökning och problemlösning - göra analyser av innehåll i bakomliggande databaser - arbeta med modifieringar och framtagning av rapporter ur systemen, även med hjälp av SQL. Samtliga uppgifter förutsätter att verksamhetens krav och arbetsprocesser beaktas, dock med systemens möjligheter och begränsningar i åtanke. Utbildning/erfarenhet Vi ser helst att du har en akademisk utbildning inom relevant område alternativt har införskaffat motsvarande kunskaper på annat håll. Dokumenterad erfarenhet av logistik samt materialhantering och dess flöden ser vi som mycket viktigt. Du har en mycket god förståelse för IT-system och är van att arbeta med införande, anpassning och drift av affärssystem, gärna inom en industriell miljö. Det är meriterande om du har projektledarvana samt goda övergripande kunskaper om bakomliggande IT som databaser, system- och systemintegrationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: - förvaltning och anpassning av affärssystemet Movex - SQL och rapportframtagning ur IT-system - test och verifiering vid nya releaser av affärssystem - kravhantering vid upphandlingar av IT-relaterade tjänster Som person är du ansvarstagande, engagerad och resultatinriktad. Du trivs med att jobba nära både verksamheten och IT-avdelningen. Affärsmannaskap, kommunikativ förmåga, samarbets- och initiativförmåga är viktiga egenskaper i denna roll. Du har dessutom en stark analytisk ådra och arbetar strukturerat. Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift, är ett krav. Företagsbeskrivning EuroMaint Rail AB förenar nytänkande med lång erfarenhet. Genom innovativa tekniska systemtjänster, kundanpassade helhetslösningar och partnerskap medverkar vi till våra kunders konkurrenskraft och framgång. I EuroMaint koncernen ingår EuroMaint Rail: som bidrar till att säkerställa spårtrafikbranschens lönsamhet och EuroMaint Industry: som bidrar till att öka sina kunders produktivitet. www.euromaint.se. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel

Pia Reidel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Euromaint
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 november 2009
  • Ansök senast: 6 december 2009

Besöksadress

Råsta Strandväg 16, Solna
None

Postadress

Råsta Strandväg 16
Solna, 17063

Liknande jobb