Affärssystemskonsult inom Ekonomi

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt växande team? Goodfellows Business söker en erfaren ekonom med bakgrund som konsult eller från roller som t.ex. controller, redovisningsansvarig eller liknande. Hos oss erbjuds du möjligheten att tillsammans med dina kollegor ta ansvar för kundprojekt och aktiviteter, samtidigt som du blir en del av en organisation i stark tillväxt.
Om du tycker om att utveckla och effektivisera ekonomiprocesser relaterade till affärssystem och har erfarenhet från sådant arbete, som t.ex. superanvändare eller beställare, kan du vara den vi söker. Vi jobbar i dagsläget endast med affärssystemet Microsoft D365 Business Central (f.d. Microsoft Dynamics NAV), men om du har erfarenhet från andra affärssystem kan det vara precis lika relevant för rollen som ekonomikonsult hos oss.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och ser olika ut beroende på vilket projekt eller vilken kund du för tillfället jobbar med, men några typiska inslag från en arbetsdag hos oss kan vara följande.
· Driva förstudier, analyser och implementationsprojekt tillsammans med ett team av både kollegor och kunder.
· Genomföra workshops för att förstå ett nytt behov hos en kund och utifrån det föreslå process- eller systemförbättringar.
· Planera och utföra utbildningar i ny funktionalitet eller nytt arbetssätt när kunden har ändrat en process eller fått ett nytt krav från omvärlden.
· Vara med och utveckla vårt säljerbjudande avseende Microsoft D365 Business Central och andra tillhörande produkter (t.ex. BI-verktyg och automationsverktyg)
Du får gärna finnas i Göteborgsregionen, men vi är även öppna för ett upplägg där du arbetar från annan ort.
Vi söker dig som har
· Minst tre års erfarenhet av ekonomiska processer, antingen som konsult eller från linjeroller inom området.
· Relevant erfarenhet från införande av nytt affärssystem eller löpande förbättringsarbete kopplat till affärssystem.
· Övergripande verksamhetsförståelse inom områden som försäljning, inköp, lagerhantering etc., gärna från mindre eller medelstora företag.
· Intresse av att arbeta i kunduppdrag och att ta eget ansvar för kundrelationer och projekthantering.
· Lämplig utbildning inom ekonomi, IT eller liknande områden.
Som person tror vi att du har intresset, nyfikenheten och kreativiteten som krävs för att utmana både oss och våra kunders affärsprocesser. Du är också driven, lyhörd och har en tro på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du självständigt kan prioritera och strukturera ditt arbete.
Hos oss får du
· Möjlighet att arbeta, utvecklas och ha kul tillsammans med riktigt duktiga kollegor.
· Chansen att vara med på en spännande tillväxtresa.
· Utmanande och varierande uppgifter i samarbete med våra kunder.
· Ett riktigt bra förmånspaket, där bland annat regelbundna hälsoundersökningar, sjukvårdsförsäkring och möjlighet till personalbil ingår.
Vilka är vi?
Goodfellows Business, ett dotterbolag inom Goodfellows Group, påbörjade sin verksamhet hösten 2019 och har idag vuxit till nio medarbetare. Vi arbetar uteslutande med införanden och förvaltning av affärssystemen NAV och Business Central. Våra kunder är mindre och medelstora handels- och industriföretag, med Humphree, Ebeco och Lagerhaus som några exempel.
Vi lever efter värderingarna ’Exceptionella’, ’Visionära’ och ’Familjära’, vilket gör att vi alltid sätter våra medarbetare och kunder i första rummet. Vi tar ansvar för funktioner och lösningar och bygger på så sätt långa och framgångsrika kundrelationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Goodfellows Business AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Postadress

Gamla Almedalsvägen 4
Göteborg, 41263

Liknande jobb


27 november 2024

22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024