OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Goodfellows Business söker nu vår nästa konsult inom området ’Supply Chain’, med erfarenhet från utveckling och förvaltning av processer inom några av områdena inköp, produktion, logistik, och lagerhantering.
Hos oss kommer du att tillämpa dina kunskaper och erfarenheter inom ramen för olika typer av kundprojekt, som en del av vårt växande team av konsulter. Du kommer att få chansen att ta eget ansvar för kundprojekt och aktiviteter samtidigt som du blir en del av en organisation i stark utveckling.
Om du gillar att finnas mitt i händelsernas centrum, med ansvar för leveranskritiska processer, och har en stark förståelse för hur ett affärssystem kan stötta och utveckla verksamheter så är du sannolikt den vi söker. Vi jobbar uteslutande med Microsoft Dynamics NAV och Business Central, men vi tror att erfarenhet från andra affärssystem kan vara precis lika relevant.
Dina arbetsuppgifter kommer att spänna över ett stort område och vara beroende av vilket projekt eller vilken kund du för tillfället jobbar med. Några typiska uppgifter kan vara följande.
· Delta i planering och genomförande av förstudier, analyser och implementationsprojekt tillsammans med ett team av både kollegor och kunder.
· Planera och arrangera workshops för att förstå ett nytt behov hos en kund och utifrån det föreslå process- eller systemförbättringar.
· Genomföra testaktiviteter och utbildningar hos kund.
· Ta fram underlag och specifikationer för systemanpassningar och integrationer.
Du får gärna finnas i Göteborgsregionen, men vi är även öppna för ett upplägg där du arbetar från annan ort.
Vi söker dig som har
· Minst 3 års erfarenhet av arbete inom området ’Supply Chain’, antingen som konsult eller från linjeroller inom området.
· God förståelse för olika typer av affärsprocesser och hur dessa kan användas för att effektivisera ett företags verksamhet.
· Relevant erfarenhet från införande och/eller förvaltning av affärssystem.
· Intresse av att arbeta i kunduppdrag och med eget ansvar för kundrelationer och projekthantering.
· Lämplig utbildning inom IT, logistik, produktion eller liknande områden.
Som person tror vi att du har intresset, nyfikenheten och kreativiteten som krävs för att utmana både oss och våra kunders processer. Du är också driven, lyhörd och har en tro på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du är van vid att självständigt prioritera och strukturera ditt arbete.
Vilka är vi?
Goodfellows Business, ett dotterbolag inom Goodfellows Group, påbörjade sin verksamhet hösten 2019 och har idag vuxit till nio medarbetare. Vi arbetar uteslutande med införanden och förvaltning av affärssystemen NAV och Business Central. Våra kunder är mindre och medelstora handels- och industriföretag, med Humphree, Ebeco och Lagerhaus som några exempel.
Vi lever efter värderingarna ’Exceptionella’, ’Visionära’ och ’Familjära’, vilket gör att vi alltid sätter våra medarbetare och kunder i första rummet. Vi tar ansvar för funktioner och lösningar och bygger på så sätt långa och framgångsrika kundrelationer.