Affärssystemspecialist Beijer Byggmaterial Huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka byggbranschen som befinner sig i ett expansivt skede och som står inför en spännande resa? Innehar du flertal år av arbete med affärssystem och är redo för nästa utmaning? Läs då vidare om denna möjlighet på Beijer Byggmaterial!

Om rollen
I rollen som affärssystemspecialist på Beijer Byggmaterial kommer du att ingå i ett team på fyra personer som arbetar med verksamhetsutveckling inom IT. Du ansvarar för utvecklingen av befintliga system och där du är med och stödjer verksamheten. Du kommer till stor del arbeta i projektform med och tillsammans med verksamheten. Drift av Beijers IT-miljö sköts av ett datacenter i Danmark.

Ansvarsområden
Du kommer att själv eller tillsammans med representanter från verksamheten driva IT-utvecklingsprojekt kopplade till våra affärssystem. Tjänsten innebär att med hjälp av IT-lösningar stödja vår verksamhet i att effektivisera våra affärsprocesser. Du kommer att vara involverad i hela processen och därför arbeta med allt från teknik till operativ verksamhet. I arbetet kommer du praktiskt arbeta med tester, kravställande samt delta i att ta fram beslutsunderlag för investeringar i systemutveckling. En del systemutvecklingsprojekt drivs på nordisk nivå tillsammans med våra systerbolag i koncernen. I din roll kommer du att ha kontakt med användare i våra butiker, på Beijers huvudkontor men även inom vår koncern.


Erfarenhet/Kompetens

- Minst fem års arbetslivserfarenhet med affärssystem
- Goda affärssystemskunskaper
- Erfarenhet av att ha jobbat med affärssystem på AS400
- Mycket god förmåga att kombinera affär och systemutveckling
- Erfarenhet från att arbeta i Finanssystem

Meriterande

- Utbildning inom systemutveckling/ civ. ingenjörsutbildning eller motsvarande
- EDI och systemintegration
- Tidigare erfarenhet av detaljhandeln eller byggbranschen
- Kunskaper/ erfarenhet av att arbeta i Trygg/2000 ses som starkt meriterande.

Egenskaper
För att lyckas i rollen som affärssystemspecialist är det av stor vikt att du agerar språkrör mellan leverantör och verksamhet. Utöver detta ser vi gärna att du innehar egenskaper så som:

- Driven
- Hög social kompetens
- Konsultativ
- Pedagogisk
- Strukturerad och systematisk
- Självgående
- Affärsmässig med förmåga att agera därefter
- Proaktiv och resultatinriktad

Ansökan
Beijer HR & Rekrytering kommer löpande att gå igenom ansökningar och återkoppla efter 2-4 veckor. För frågor eller funderingar, kontakta Klara Eriksson, HR på 075- 2412157. Välkommen med din ansökan!

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja. Vi har över 70 byggbutiker jämnt utspridda över vårt avlånga land – fullproppade med pålitligt byggmaterial och rejäla verktyg åt både byggfirmor och hemmasnickare. Vi omsätter ca 5 miljarder SEK och har ca 1350 anställda omräknat till heltidsanställda.
Beijer ingår i koncernen Wolseley, som är den ledande leverantören av byggnadsmaterial och byggtjänster i Europa och Nordamerika. Wolseley är världens främste distributör av värme och VVS-produkter. Wolseley har en försäljning på nästan 150 miljarder kronor och ca 39 000 anställda och 4400 anläggningar i 25 länder, bolaget finns noterat på London Stock Exchange.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Klara Eriksson
(+46) 075-241 2157
Regionsäljare Fredrik Norryd
0709228650
HR-support Benita Månsson
(+46) 075-2412145
HR Rekrytering Denise Nilsson
(+46) 752412149

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Beijer Byggmaterial AB ARLÖV
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 18 augusti 2017

Besöksadress

Hantverkaregatan 6
None

Postadress

Box 113
ARLÖV, 23222

Liknande jobb


QA Manager Stability

25 september 2024

25 september 2024

Testledare – Luleå

24 september 2024

20 september 2024