Affärsutvecklande Säljare

Affärsutvecklande Säljare

Arbetsbeskrivning

OM FÖRETAGET
Vill du arbeta på ett företag som har en vision om att göra ditt jobb till en hobby?
Jo du läste rätt, Bokadero tror på att om vi tillsammans med dig utvecklar ett företag som våra medarbetare tycker är som sin hobby då kommer vi tillsammans kämpa hårdare och bry oss mer om företagets utveckling.
Vi tror att jobbet blir roligare när alla är delaktiga i företagets utveckling och när arbetsuppgifterna känns betydelsefulla. För att uppnå det lägger vi väldigt mycket eget ansvar på alla medarbetare där alla ska känna att misstag bara är en väg vi behöver vandra för att nå framgång.
Om företaget går bra så tycker vi också att våra medarbetare ska ha det lite bättre också, det gör vi genom att dela ut gemsamma bonusar till medarbetarna om vi uppnår våra målsättningar.
NU KANSKE DU FUNDERAR PÅ VAD VI GÖR?
Bokadero är en digital rekryteringsplattform som förmedlar olika jobb, såsom konsultjobb, anställningar, praktikplatser, styrelsejobb m.m. I grunden har vi ett rekryteringsverktyg som förenklar för arbetsgivarnas rekryteringsprocesser.
Genom vår plattform kan arbetsgivare visa upp sitt nuvarande och framtida rekryteringsbehov och sedan enkelt hantera ansökningar som kommer in. Konsulter kan lägga upp sina profiler, paktera sina tjänster och lämna offerter på jobbuppdrag som kommer in på vår jobbportal. Vi utmanar traditionella konsultförmedlingar och framförallt talarförmedlingar med en transparent och oberoende plattform där de vanliga 25 - 50 % förmedlingsavgifterna är helt borta.
Ett av våra stora mål är att koppla ihop vår plattform med föreningslivet och bli en av de största aktörerna som stöttar föreningslivet. Vi vill dela ut 50 miljoner kr per år till föreningslivet genom att dela ut 6 % av våra intäkter.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I din roll som problemlösande säljare och affärsutvecklare kommer du att arbeta med att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder och nya kunder. Du kommer få ansvaret för att etablera vårt koncept i din region och det är en bonus om du i framtiden kan se dig själv i en ledarroll i din region.
För att etablera oss i din region kommer din första tid bestå av mycket uppsökande försäljning och därför borde du inte känna några hinder för att kontakta potentiella kunder via telefon, mail och LinkedIn.
Du kommer att arbeta med både våra medlemmar och beställare av våra medlemmars tjänster. Du kommer att samtala med våra kunder främst via video- och telefonmöten, då du går igenom våra tjänster och produkter så att våra kunder får kännedom om vilka värden vi erbjuder och hur vi kan hjälpa dem på bästa sätt.
Arbetet är strategiskt och målet med din roll är att bryta ny mark, identifiera och förstå trender, förutse kundens behov, hjälpa dem att uppnå lönsamhet och bli effektivare med hjälp av våra produkter.
Från start kommer ditt främsta fokus ligga på att sälja Bokaderos rekryteringsverktyg till företag i din region och på sikt ser vi också en stor möjlighet att etablera vårt uppskattade företagsnätverk Bokadero Arena i din region tillsammans med dig.
Du kommer arbeta väldigt nära hela gruppen från systemutvecklare till oss andra som arbetar med försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Det innebär att du kommer vara fullt delaktig i företagets produktutveckling och marknadsföring, därmed kommer du ha god chans att påverka företaget i en riktning som du anser vara intressant.
DIN PROFIL
För att trivas hos oss behöver du gilla korta beslutsvägar och förändringar, du behöver vara en transparent och ärlig person som inte lovar våra kunder guld och gröna skogar för att få igenom en försäljning om vi inte kan svara upp emot dessa förväntningar.
Du behöver vara en lyhörd och lösningsorienterad person som lyssnar på våra kunders behov och hittar sätt att lösa problemen genom våra befintliga digitala tjänster eller hitta nya möjligheter till att utveckla nya tjänster och erbjudanden för att lösa våra kunders behov..
För att lyckas hos oss behöver du också vara intresserad av teknik och digitala tjänster.
Då vi satsar på att bygga ihop vår marknadsplats med föreningslivet ser vi ett stort värde i om du attraheras på ett personligt plan att vara med på en resa för att ge tillbaka till föreningslivet.
Du behöver också behärska det svenska språket flytande och acceptera vår nolltolerans mot droger inom företaget.
Meriterande är om du:
- Har arbetat med försäljning i någon form, extra meriterande är digitala tjänster, rekryteringstjänster och mediaförsäljning.
- Är eller har varit idéelt engagerad i en idrottsförenings sponsorförsäljning.
Men viktigast av allt är inte vad du gjort utan vad du vill göra i framtiden.
ÖVRIGT
Arbetstiderna är flexibla, de flesta arbetar 08:00 – 17:00 men att arbeta på Bokadero kräver ett heltidsengagemang och det är viktigt att du känner att du alltid kan vara representabel av vårt varumärke.
Du kommer ingå i ett team med andra säljare och få gemensam säljcoaching för att utvecklas till ditt bästa jag.
Lönen är en fast grundlön + provision.
Ansökningar går igenom löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. Vår förhoppning är att anställa 1-3 personer under våren.
Det är inget krav att skicka in alla delar av ansökningsformuläret men desto mer information vi får om dig desto bättre.
PLATS
Egentligen har platsen ingen betydelse men vi ser att vår produkt passar sig bäst i lite mindre kommuner där invånarna vill att kommunen ska utvecklas och bli bättre. Vi ser gärna ansökningar från Dalarna, Västernorrland, Jämtland, Värmland och liknande regioner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bokadero AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 februari 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Postadress

Sjötullgatan 68 B 1TR
Söderhamn, 82650

Liknande jobb


22 november 2024