OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Logent Customs är inne i en förnyelseprocess och söker nu dig som vill vara med och driva bolaget inom försäljning och affärsutveckling. Du får vara med och utveckla affärerna inom branscher såsom tillverkande industri, konfektion, livsmedel, transport och pappersindustri. Detta är rätt tjänst för dig som arbetat nära tullprocessen tidigare och brinner för att göra affärer. Som säljare kommer du bearbeta både nya och befintliga kunder främst i södra delen av Sverige.
Du kommer att arbeta nära kunderna med deras tullprocess och hjälpa dem hitta de optimala affärsprocesserna inom tullhantering. I rollen ingår kundansvar samt att underhålla och utveckla affären inom hela tullområdet. Som affärsutvecklande säljare rapporterar du till General Manager Logent Customs och ingår i ledningsgruppen. En ny General Manager tillträdde i februari 2016 och du kommer att bli en viktig kugge i bolagets fortsatta utveckling. Du kommer att ingå i ett team om 30 personer där hälften är placerade i Göteborg och hälften i Norrköping. Tjänsten innebär övernattningar varje vecka och placeringsort är Göteborg eller Norrköping enligt överenskommelse.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom Supply Chain Management/logistik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har arbetat med försäljning av tullösningar till nya kunder och merförsäljning till befintliga kunder. Du har goda kunskaper inom prissättning, lönsamhetsberäkningar och har lätt för att sätta dig in i kundens behov och processer. Att arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig och för att trivas i rollen är du affärsmässig och brinner för att få nöjda kunder.
Du är van vid att arbeta metodiskt, strukturerat och som person är du noggrann och analytisk. Du trivs med mycket ansvar, är driven och resultatfokuserad. Vi förutsätter att du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift samt innehar B-körkort. Du har stor vana av Officepaketet.
Logent:
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan, du söker tjänsten på www.paverka.nu. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Elin Ohlsson, 010-3319062.
Nyckelord:
Customs, tull, supply chain, logistics, inhouse, outsourcing, import, export, deklarationer, transiteringar, transport, spedition, 3PL, 4PL, tredje parts, fjärde parts, account manager, key account manager, kundansvarig, utesäljare, affärsutvecklare, business development, clearance, trade, compliance
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Ohlsson
Christine Mannerstråle
Bernt Legersjö
Matilda Lööw
010-3319064
Jenifer Ekström
010-3319065
Jenifer Ekström
010-33 19 065
Matilda Lööw
010-33 19 064
Elin Ohlsson
010-33 19 062
Karin Danvall
010-33 19 066
Peter Norburg