OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Setting new standards – in collaboration. SSG söker nu en kundorienterad tjänsteägare med ett proaktivt och innovativt arbetssätt som vill arbeta med affärsutveckling. Välkommen med din ansökan till ett expansivt företag som har ett tydligt mål att effektivisera den svenska industrin!
Arbetsuppgifter
Avdelningen tjänster ansvarar för tjänsteutveckling, sälj, marknad och tjänstesupport. Idag finns fem tjänsteägare som ansvarar för våra tjänster. Som tjänsteägare ansvarar du för den övergripande strategiska affärsplanen samt för tjänsternas livscykel inklusive budget- och resultatansvar. Du arbetar med affärsutveckling och du är beställare av befintliga tjänsters vidareutveckling samt mottagare av nyutvecklade tjänster. Du förväntas medverka till att goda kontakter upprätthålls med myndigheter, nätverk, referensgrupper och branschorganisationer som är relevanta för tjänsten, samt att omvärldsbevaka inom tjänstens område. Tjänsteägaren har både interna och externa intressenter och rollen är såväl strategisk som operativ. Du analyserar och utvecklar tjänsterna i nära samarbete med kund och säkrar den agila IT-utveckling som krävs för att tjänsterna ska fungera optimalt. Resor ingår i viss omfattning i tjänsten.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är van att omvärldsbevaka för att tillföra kund- och affärsnytta och som uppskattar kontakten med kunder, marknaden men även med interna intressenter. För att lyckas i rollen som tjänsteägare behöver du ha flera års erfarenhet av affärs- eller tjänsteutveckling, gärna inom IT-baserade tjänster för industrin. Vi vill att du har relevant akademisk utbildning och praktisk erfarenhet. Har du dessutom en djup verksamhetsförståelse för processindustri är det en stor fördel. Du får gärna ha kännedom och intresse för agila arbetssätt samt E-learning och digitalisering.
Du har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift på både svenska och engelska och håller gärna presentationer och workshops för olika intressenter. Det är viktigt att du har en god förmåga till helhetssyn och att ta egna initiativ att samordna, påverka och inspireras i det team där du arbetar.
I den här rekryteringen samarbetar SSG med Poolia. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Nyberg på 072-711 04 90 eller maria.nyberg@poolia.se.
Företagsbeskrivning
Med målet att göra industrin mer effektiv, säker och hållbar samordnar SSG industriell kompetens för att ta fram de bästa lösningarna. Genom våra kommittéer samverkar industrin för att sätta nya standarder, ett unikt arbete som på ett hållbart sätt bidragit till industrins utveckling i över 60 år. Med kompetens och våra tjänster vill vi bidra till en industri i framkant och vara industrins självklara partner.
Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik skall vara grunden för nya tjänster som gör svensk industri internationellt konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall sitter drygt 60 personer som arbetar inom huvudfunktionerna Samverkan, Tjänster och Leverans, samt stödfunktionerna Utveckling, HR, Ekonomi och Kommunikation. Vi finns även representerade i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nyberg
060-64 10 31
Lisa Fagerström
060-64 10 33
Maria Nyberg
Lisa Fagerström
Natalie Lindwe
Natalie Lindwe
+46 72 074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Maria Nyberg
072 711 04 90
Natalie Lindwe
072 074 20 21
Maria Nyberg
060-641031