Affärsutvecklare

Affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Världen är mitt uppe i en enorm omställning för att blir fossilfria. Ökad elektrifiering är ett av flera steg i detta viktiga arbete. Skulle du vilja ta klivet in i rollen som affärsutvecklare och sätta avtryck genom nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter? Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Vad du kommer att göra hos oss

Som affärsutvecklare är ditt uppdrag att utvärdera och utveckla nya affärer med fokus på marknadens och kundernas behov.  Du arbetar både affärsmässig och kundnära för att lyfta fram rätt erbjudanden och ser partnersamarbeten som en del i helhetslösningen. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram underlag i form av business case, affärsmodeller, lönsamhetskalkyler och roadmaps för att beskriva målbild och genomförande. Vidare arbetar du med att förverkliga utvecklingsidéer och erbjudanden. Utvecklingen sker ofta tvärs hela organisationen, t ex med våra affärsområdeschefer och leveransprocesser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i din roll som affärsutvecklare inkluderar att

Ta fram, analysera och kommunicera olika former av beslutsunderlag
Etablera goda och långsiktiga relationer, med medarbetare, kunder och partners
Skapa förtroende och förstå vikten av förankring av beslut
Beskriva utvecklingsplaner i form av roadmaps och effektmål
Driva och genomföra utvecklingsinitiativ
Utvärdera resultat från utvecklingsinitiativ och arbetssätt
Det här blir ditt nya team

Vi är ett företag som under år 2020 gjort en omorganisation för att vara mer rustade för framtidens krav och däribland etablerat ett helt nytt verksamhetsområde, Utveckling och digitalisering. Det är inom detta område och avdelningen Tjänsteutveckling som vi nu söker ytterligare två affärsutvecklare. Vi strävar efter ett arbetssätt anpassat till uppdrag och tvärfunktionella team med hög grad av självständighet och decentraliserade beslut. Susanne Edvardsson blir din chef.

 

- Med rätt förutsättningar och utan detaljstyrning, tror jag att alla utvecklas till sitt bästa jag. Jag vill vara en närvarande och tillgänglig chef som värnar om en god dialog och som uppmuntrar kunskapsutveckling. Jag lägger stor vikt vid att skapa och arbeta för en öppen men respektfull miljö där vi värderar förtroende, innovation och kreativitet högt.

Vill du veta mer om Susanne är du välkommen att  läsa mer i hennes profil på Linkedin . 

Vad du kan

För att trivas i rollen krävs ett stort intresse för marknadstrender och förståelse för kundernas situation och utmaningar. Liksom intresse för hållbarhet och energisystemet i stort. Samtidigt måste du ha en affärsmässig syn på framtida utvecklig och vår erbjudandeportfölj. Du är van vid att tänka digitalt, både när det gäller lösningar och nya affärsmodeller, och att driva tvärfunktionella team.

Arbetet kommer vara omväxlande och varierat och delvis påverkat av vilken profil och erfarenhet du har. I nuläget arbetar åtta personer på avdelningen med olika uppdrag såsom optimering av energiuppföljning, införande av ny plattform för publik laddning, utveckling av elhandels -och flexibilitetstjänster samt projektledning för bio-baserad fjärrvärme.

Den affärsutvecklare vi söker har

Relevant akademisk examen (minst 120 p, 180 HP) inom ekonomi, marknadsföring eller teknik
Erfarenhet från framgångsrik affärsutveckling
Genuint engagemang och erfarenhet av att driva digitala uppdrag
Mycket god förmåga att hantera och konkretisera komplexa frågeställningar
Erfarenhet av att driva utvecklingsuppdrag med många roller involverade
God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera och skapa goda relationer
Meriterande är också

Erfarenhet att leda team i agila miljöer
Erfarenhet från energimarknaden, t.ex. flexibilitet inom el eller värme
Erfarenhet från fastighetsbranschen, t.ex. energioptimering
Förståelse för utveckling inom IT-förvaltning och processarbete
Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag.

Som anställd hos oss på Göteborg Energi kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du fina möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på   goteborgenergi.se/jobbamedoss

Göteborg Energi präglas av öppenhet och respekt för olikheter men också goda värderingar, hög miljömedvetenhet och stark vilja att lyckas. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jens Nordberg, Avdelningschef
031-3464166, 0706-983886
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Svante Karlsson
031-626046, 0707-626046
Dennis Ossman, enhetschef
031 - 62 67 80, 0761-06 26 63
Pia Hellström
031-626766, 070-7626766
Vision Ulf Berndtsson, vice ordförande
031-626100, 0725-003860

Sammanfattning

Besöksadress

Box 53
None

Postadress

Box 53
Göteborg, 40120

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024