OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en affärsutvecklare!
’Strategi, Affär och Public Affairs’ är motorn i koncernens arbete med att generera värde (affär, miljö, samhälle) genom att utveckla förbättrade/nya affärer på ett resurseffektivt sätt. Detta gör vi främst genom
- påverkansarbete.
- att driva och understödja strategisk planering, affärsplanering, affärsutveckling och innovation.
- nära samarbete med Utvecklingsklustret.
- externa samarbeten och utbyte med universitet och industri.
I arbetet ingår
- att leda och genomföra förstudier och utredningar med inriktning mot affärsutveckling, strategi och innovation.
- att under stort eget ansvar ta sig an och driva förändringsuppdrag mot koncernens organisationer.
- att bygga upp och tillämpa en god och bred kompetens inom många olika typer av affärsrelaterade frågor och strategiska överväganden.
- att kontinuerligt följa marknadens och omvärldens utveckling.
Vem är du?
För att trivas i rollen som affärsutvecklare behöver du ha en naturlig förmåga att samarbeta med andra människor samt ha ett lösningsorienterat arbetssätt. Arbetet kräver också att du kan arbeta självgående och strukturerat samt att du har en god kommunikativ förmåga.
Vi söker dig som har en utbildning inom strategi/affärsutveckling, gärna inom en civilingenjörsexamen. Dina nya arbetskamrater har lång erfarenhet, vi skulle gärna vilja komplettera gruppen med någon som har en färsk utbildning och många nya tankar.
Vi söker dig som har
- intresse för Energibranschen och de utmaningar vi står inför.
- stor kunskap om moderna metoder inom strategisk planering/ förändringsledning och affärsutveckling.
- förmåga att identifiera och förklara komplexa samband och strukturer.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Ulrika Unell, 013-20 81 81.
Välkommen med din ansökan!
Vi vill ha din ansökan senast den 10 januari.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18