OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande företag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Om tjänsten
Vi söker en junior affärsutvecklare för att tillsammans med våra affärschefer arbeta med att utveckla och förbättra våra affärer och kundsamarbeten. Det finns en stor efterfrågan på nya lokaler inom segmentet säkerhetsfastigheter. Vår tillväxt sker dels inom befintliga fastigheter men även genom fastighetsförvärv och LOU-upphandlingar. Du kommer arbeta i tätt samarbete med företagets tre affärschefer där du bistår dessa genom att tillsammans eller på egen hand driva olika frågor. Du kommer vara väl insatt i kundens uppdrag och ha kontinuerliga avstämningar med affärscheferna för att fånga upp arbetsuppgifter och underlag. I tjänsten ingår även att stötta affärscheferna med löpande arbetsuppgifter och du kommer även att få specifika utredningsuppdrag att ansvara för själv. Du kommer ha ett nära samarbete med bolagets övriga avdelningar för att säkerställa framdrift i affärsprojekt och kundfrågor. Du kommer ingå i olika team beroende på arbetsuppgiften för att tillsammans driva processer och affärer framåt.
Om dig
Vi söker dig med en positiv drivkraft, som har lätt för att skapa goda relationer och uppskattar att samarbeta med andra. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och tycker om att ta eget ansvar. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, analytisk och strategisk. Våra kunder är myndigheter med olika behov och förutsättningar vilket ställer krav på mångsidighet och att kunna hantera flera frågor parallellt. Utöver detta behöver du kunna formulera dig väl i tal och skrift.
Vi förväntar oss att du har akademisk utbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta med fastigheter, kundkontakter och ekonomiska kalkyler.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Placeringsort
Din placeringsort är Stockholm men då vår verksamhet är rikstäckande innefattar tjänsten resor.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 15 maj.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 180 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03