OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en affärsutvecklare som trivs i en affärsorienterad och expansiv miljö
Din roll
Rollen som affärsutvecklare hos oss på staben inom GSE-avdelningen är under förändring. Delar av den finns sedan tidigare och vissa delar är helt nya, vilket medför att du får möjligt att vara med och skapa den nya rollen. Rollen kommer både att innehålla egna ansvarsområden och områden som delas med andra stabsmedarbetare.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Framtagning och vidmakthållande av metodik för affärsutveckling inom avdelningen (egen)
* Identifiering, analys och vidareutveckling av affärsmöjligheter (egen)
* Genomförande av marknadsföringsaktiveter (egen)
* Genomförande av kunddialog i samband med anbudsarbete och kontraktsskrivning mm (egen)
* Coaching av andra avdelningsmedarbetare som ska genomföra marknadsföringsaktiviteter eller kunddialog (egen)
* Identifiering av produktutvecklingsbehov samt ledning av produktutveckling (delad)
* Ledning av kalkyl och anbudsarbete (delad)
Rollen innebär ett tätt samarbete med stabsmedarbetare, representanter från avdelningens sektioner och ledningsgrupp. Dessutom kommer du återkommande att ha kontakt med strategiavdelningen inom affärsenheten samt den centrala marknads och försäljningsorganisationen inom Saab.
Din placeringsort blir någon av avdelningens orter, Östersund, Arboga eller Linköping, men rollen kommer att innebära en del resor till de övriga orterna och till våra kunder inom och utanför Sverige.
Din profil
Vi söker dig som:
* Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt några års erfarenhet inom affärsutveckling, marknadsföring och försäljning
* Trivs i en affärsorienterad och expansiv verksamhet
* Har en god datorvana och goda kunskaper inom "Officepaketet"
* Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
För att lyckas i tjänsten så behöver du vara mycket självgående och ha en god initiativförmåga. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration så behöver du även vara strukturerad och noggrann. Du kommer att jobba mot ett stort antal interna och externa kontakter med olika nationalitet och bakgrund, varför det är viktigt att du har en god förmåga att anpassa ditt sätt att arbeta och kommunicera.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Aeronautics, är ett affärsområde inom Saab som utvecklar och tillverkar flygsystem i världsklass samt har ett brett utbud av supportlösningar inom militär och civil flygverksamhet. Staben "Business Development and Coordination" ingår i avdelning Ground Support Equipment (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund. Läs mer om oss här
Våra affärsuppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Utvärdering kommer att ske löpande under ansökningstiden, vilket gör att positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.