Affärsutvecklare

Affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en hållbar framtid. Vi är ett regionalt bolag som renar avloppsvattnet från sju kommuner. Vi kombinerar teknik, innovation och resursåtervinning som skapar miljönytta varje dag. Hållbar utveckling står i fokus. Gryaabs medarbetare är vår viktigaste resurs och du har stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Här finns en stark vi-känsla där vi genom ett öppet och positivt synsätt skapar förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs och mår bra. När vi mår bra gör vi också ett bättre jobb! Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och i en öppen och positiv miljö kan engagemanget växa.

Gryaab är inne i en expansiv fas som bland annat innebär att vi kommer genomföra vår största utbyggnad någonsin. Utbyggnaden beräknas vara färdig år 2036. Vill du bli en av oss och vara med på vår resa för ett renare hav och en mer hållbar framtid? Sök jobb hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och ta Gryaab in i framtiden genom att hitta affärer från resurser som uppstår vid reningen, alltså öka vår cirkularitet genom nya affärsmöjligheter? Gryaab har, från sina ägare, fått ett uppdrag att inte bara jobba för ett renare hav utan också skapa värde ur avloppsvattnet och våra tillgångar och på så vis öka vår självförsörjning.
Vi söker nu en engagerad medarbetare som ska ansvara för att hitta och utveckla nya och befintliga hållbara affärsmöjligheter i våra resurser, nämligen gas, slam, vatten men också tjänster. I tjänsten som affärsutvecklare tar du initiativ till externa kontakter och hittar nya samarbetsformer som är attraktiva för alla parter och som driver innovation. Du tar fram beslutsunderlag i form av affärscase och idébeskrivningar samt förslag på utvecklingsprojekt. För att lyckas är du aktiv inom omvärldsbevakning med inriktning på teknik och nya affärsmöjligheter samt bevakar och utvärderar nya tjänster på marknaden.
De ser till att skapa drivkraft och engagemang i organisationen till att förverkliga nya affärsmodeller. I kombination med din säljande förmåga bidrar du till att säkerställa en framgångsrik och hållbar utveckling för vår organisation.
Gryaab består idag av fem avdelningar och utökas i samband med den här rekryteringen med ytterligare en avdelning, Affärsutveckling. Eftersom både tjänst och avdelning är ny kommer du få möjlighet att utveckla och forma rollen på bästa sätt tillsammans med ansvarig chef och dina kollegor. Den nya avdelningen kommer att ha en tät samhörighet med vårt Projektkontor, som också har samma chef. Projektkontoret består av 12 medarbetare och gruppen kännetecknas av engagemang, dynamik och nyfikenhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning och en bred teknisk bakgrund. Du har erfarenhet av ekonomiska modeller, förhandling och mycket kontakt med kunder och andra externa parter.
Vi ser att du har ett stort eget driv och arbetar mål- och resultatinriktat. Du kan enkelt ta till dig mycket information och på ett kreativt sätt hitta möjligheter till utveckling och affärer. Du har en kommunikativ förmåga och har lätt för att engagera och samarbeta med både interna och externa aktörer. Du uttrycker dig väl i det svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift.
Gryaab är en arbetsplats där du kan utvecklas och med ditt engagemang och din arbetsvilja blir du en självklar del i teamet. Du har förmåga att dela information, tankar och idéer och anpassar din kommunikation efter målgrupp och situation. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra så bidrar du till ett positivt arbetsklimat.

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka i så fall inte att ansöka redan idag!

Nyfiken på vem som skulle bli din chef? Hon heter Malin och här hittar du henne på Linkedin; http://www.linkedin.com/in/malin-olsson-gryaab

ÖVRIGT
Hos oss kommer du att ha spännande och meningsfulla arbetsuppgifter. Du har möjlighet till flextid och vi erbjuder ett friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder. Du kan träna på vårt gym och som cykelvänlig arbetsplats har vi också bidrag för utrustning och cykelservice. Gryaab har en personalförening som ordnar många uppskattade trivselaktiviteter under året. Vi tycker att jämställdhet är en viktig faktor både för att nå bra resultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Gryaab har drygt 120 anställda och omsätter cirka 365 miljoner kronor. Vill du läsa mer om oss gå in på gryaab.se
Gryaab undanber sig att kontaktas av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Gryaab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024