OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sogeti befinner sig i en expansiv fas och söker en nyckelperson som vill axla rollen som affärsutvecklare till vårt Malmökontor. Vill du vara med att driva affärer som leder till kundvärde och driva den tekniska utvecklingen framåt? Då är det kanske dig vi söker!
Vi söker dig som vill vara med att expandera Sogeti i Skåne och göra skillnad hos våra kunder, både befintliga och nya. Som kundansvarig säljare ansvarar du för vår relation med kunden och för att tillsammans med partners och experter inom Sogeti hitta möjligheter och skapa lösningar som möter och överträffar kundens behov.
Till din hjälp har du många trevliga och kunniga kollegor både regionalt och nationellt. Du kommer även att spela en viktig roll i den lokala ledningsgruppen och bidra till affärsutveckling, planering och uppföljning. I Skåne är vi speciellt duktiga på Digital Assurance & Testing, Digital Customer Experience, AI & Analytics samt Agil transformation.
Rollen innebär uppgifter som till exempel:
- Att expandera Sogetis affär och erbjudande på nya och existerande kunder
- Arbeta med egen försäljning av Sogetis konsulttjänster
- Bedriva marknadsaktiviteter, t ex driva kampanjer, delta på mässor, lansera nya tjänster och koncept på marknaden
- Att vara en god representant och ambassadör för Sogeti hos dina kunder och marknaden i övrigt
- Bygga kultur och gemenskap
- Bidra till att vi alltid levererar hög kvalitet och håller vad vi lovar
- Att vara en god förebild för konsulterna i regionen
Sogeti som arbetsplats präglas av familjär känsla och positiv attityd där vi värdesätter samarbete och kul på jobbet. Vår entreprenörsanda gör oss snabbrörliga och adaptiva för svängningarna i branschen utan att förlora fokus på individen och lagandan. Som ledare och säljare på Malmökontoret kommer du att vara med i den regionala ledningsgruppen och rapportera direkt till regionchefen.
Vi söker dig som brinner för affärsutveckling och ser möjligheter i situationer där andra ser hinder men vi ser gärna du har följande;
- Har erfarenhet av försäljning av IT-tjänster, projekt/lösningar och kompetensförstärkning mot medelstora och stora bolag
- Är duktig på att bygga en positiv stämning och utveckla affären inom ramen för de kunder du ansvarar för
- Har erfarenhet av arbete i IT-branschen, följer trender inom området och tar till dig nya lösningar och koncept snabbt
- Har kunskap om en eller flera kundgrupper/branscher och deras speciella behov inom IT-området och har med fördel ett redan brett kontaktnät
- Är resultatorienterad & affärsorienterad
Du behöver även för denna roll kunna flytande svenska & engelska i tal och skrift.
Du kanske inte lyckas pricka vår önskelista till 100%, och det gör inget. Även om dina tidigare resultat är viktiga så tycker vi att din personlighet och inställning väger tyngre än tidigare erfarenheter.
Välkommen med din ansökan!
Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.