OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.
Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Kom och jobba som Affärsutvecklare på Hermods Yrkeshögskola!
Rollen syftar till att förse Sveriges näringsliv med den bästa kompetens de kan få genom att ta fram yrkeshögskoleutbildningar i olika former. Är du dessutom en vass skribent som älskar att skriva informativa och argumenterade texter? En relationsbyggare som värnar om det långsiktiga samarbetet? Då ska du söka tjänsten som Affärsutvecklare hos oss!
I detta arbete bidrar du till Hermods Yrkeshögskolas utvecklings- och tillväxtresa. Arbetet innefattar dels att bibehålla och förädla befintliga kontakter men framför allt utveckla nya utbildningar tillsammans med arbetslivet, samtidigt som du inkommer med värdefull branschinformation, skapar former för erfarenhetsutbyten och kompetensutveckling och därtill driver ett ständigt förbättringsarbete.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget ingår:
• Proaktivt omvärldsbevaka och identifiera bristkompetenser i arbetslivet
• Förankra utbildning mot arbetslivet samt skriva ansökningar och utbildningsplaner
• Bygga näringslivsnätverk med aktuella branschförbund och arbetsliv
• Bidra till affärsområdets tillväxt och kvalitetssäkring genom att säkerställa att framtagna utbildningskoncept har branschrelevans och är aktuella
• Göra kundanalyser och kundselektering
• Regelbundet rapportera till Hermods yrkeshögskolas affärsutvecklingschef samt medverka vid planeringsmöten
• Ansvara för dokumentation och administration relaterat till uppdraget
• Bidra till fler ledningsgruppsmedlemmar och fler LIA-platser för befintliga utbildningar
• Medverka och vara aktiv i utvecklandet av andra anbudsförfaranden Myndigheten för yrkeshögskolan aviserar
• Genomföra on boarding-möten med driften vid nya beviljade utbildningar
Kravprofil
• God planerings- och administrativ förmåga
• Mycket goda kunskaper i att arbeta i projektform
• God förmåga att arbeta relationsbaserat och långsiktigt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Mycket god kompetens inom M365
• Tidigare erfarenhet av försäljning
Egenskaper
• Resultat- och målinriktad, van att under perioder arbeta i ett högt tempo
• God organisations- och strukturförmåga
• God samarbets- och kommunikationsförmåga
• Relationsskapande och hög social kompetens
• Förändringsorienterad och lösningsfokuserad
• Tidigare erfarenhet av försäljning
Mål
• Att skicka in ett överenskommet antal ansökningar för affärsområdet per ansökningsomgång
• Uppfylla nyckeltal för respektive utbildning
• Bidra till omsättningsmål för affärsområdet
Befogenheter
• Tillsammans med affärsutvecklingschef ta fram en expansionsplan för affärsområdet
• Själv boka in sig på nätverksaktiviteter och liknande till en av affärsutvecklingschefen budgeterad årskostnad med syfte att främja Hermods yrkeshögskolas nätverk
Placeringsort
Flexibel arbetsort.
Tjänstgöring
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100 %. Tillsättning januari 2025.
Kontakt
För frågor kring tjänsten vänligen kontakta affärsutvecklingschef Sara Roos på sara.roos@hermods.se
Skicka in din ansökan senast den 2 december. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum.