OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nobina är Sveriges ledande tjänsteföretag för resor med buss. Verksamheten består i att tillhandahålla reguljär kontraktsreglerad busstrafik till uppdragsgivare i Sverige. Varje dag förenklar vi vardagsresandet för cirka 500 000 påstigande kunder. Det betyder att nästan var tredje bussresa i Sverige sker med Nobina.
Vill du arbeta med verksamhetsnära affärsutveckling i ett samhällsviktigt bolag? Då har vi jobbet för dig!
Din roll
För Nobinas fortsatta framgång är skickliga affärsutvecklare en viktig del. Tjänstens huvudsakliga syfte är att öka antalet kunder som väljer att resa med buss samt få fler nöjda resenärer. Att vara affärsutvecklare i en växande, marknadsledande koncern som Nobina innebär att du får möjlighet att påverka på en operativ nivå med arbetsuppgifter och projekt som du leder.
I dina ansvarsområden ingår bl.a.:
Driva marknads- och utvecklingsarbetet för vår tjänst – busstrafik – i samverkan med uppdragsgivare, resenärer, medarbetare, större arbetsgivare, skolor och kommuner.
Löpande arbeta tillsammans med uppdragsgivare, Nobinas marknadsanalytiker och trafikplanerare inom områden som marknadsutveckling, analysbehov och framtida trafikplaner.
Planera, genomföra och utvärdera kampanjer samt analysera kundnöjdhet tillsammans med marknadsförare och Nobinas centrala marknadsavdelning.
Ansvara för att utarbeta budget och planer och följa upp dina kontrakts utveckling.
Personliga egenskaper och utbildning
Vi vänder oss till dig som intresseras av att driva utveckling och leda projekt. Med fördel har du eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom ett par års arbetserfarenhet.
För att trivas i rollen bör du vara en drivande, analytisk och resultatinriktad person som tar ansvar, gärna projektleder och som intresseras av att arbeta i ett samhällsviktigt bolag. Vidare är du en god kommunikatör med förmåga att anpassa dig till omväxlande miljöer. Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i Excel samt att du behärskar övriga delar av Office-paketet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tjänst där du får möjlighet att vara med och ta ett ägande för utveckling inom en samhällsfunktion med stor påverkan på många människors vardag. Vi ger dig en gedigen introduktion samt möjlighet till vidare kompetensutveckling.
Nobina är en värderingsdriven organisation där varje medarbetare känner till, följer och får stöd av värderingarna i sin arbetssituation. Våra värderingar Vi respekterar varandra, Vi bryr oss, Vi är goda ledare ska visa vilken riktning vi ska ha på våra handlingar på vår arbetsplats.
Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Individuell lönesättning tillämpas. Din huvudsakliga placering blir på vår depå i Uppsala men resor, främst till vårt huvudkontor i Solna, förekommer.
Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Trafikchef Stefan Lövgren, stefan.lovgren@nobina.se
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson
Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren
Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson
Katarina Karlsson