OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba tillsammans med oss i vårt grymma team?
Kläppen är en av Sveriges största fjällanläggningar och den sydligaste i Sälen och omsätter 130 miljoner. Vi är ett privatägt familjeföretag med 350 medarbetare under vintersäsong och kännetecknas av en stark sammanhållning med en hög servicegrad & stort engagemang bland medarbetare. Anläggningen drivs med passion och utvecklas ständigt. Kläppen Ski Resort bjuder på varierad alpin- och längdåkning för alla smaker och för både stora och små. Skidsystemet är uppbyggt kring ett berg med nedfarter i alla väderstreck och våra gäster är aktiva familjer med barn och ungdomar i alla åldrar. I somras genomförde vi vår största sommarsatsning någonsin. I och med det har vi tagit steget mot att bli en reseanledning året runt för alla som gillar naturen och friluftslivet i de svenska fjällen.
Övergripande innehåll och arbetsuppgifter för tjänsten
Den största delen av arbetet handlar om affärsutveckling.
Du är drivande i utvecklingen framåt när företaget växer och skapa innovativa och lönsamma tjänster och erbjudanden.
I tjänsten som Affärsutvecklare / Business Controller på Kläppen Ski Resort jobbar du tillsammans med vår ledningsgrupp med strategiska beslut. Där du är ett stöd för ledningen i ekonomiska kalkyler, håller koll på bolagets löpande utveckling och prognostisering samt beräkna bolagets alla delars lönsamhet och arbetar med att optimera dessa.
Du är med när nya produkter tas fram för att vara ett stöd för prissättningsstrategier. Du jobbar med att ta fram underlag för att kunna göra rätt prissättning utifrån volym så att varje produkt har rätt marginal och prisnivå.
I tjänsten ingår också att se över möjligheter för olika former av finansiering till bolagets drift och investeringar. Du är med i investerings- och re-investeringsprojekt för att ha ordning i projektredovisningens ekonomiska delar och att projekten följer de ekonomiska målen.
Utöver det så utförs ett kontinuerligt arbete med uppdatering av nyckeltalen i verksamheten till avdelningarna.
Vi söker dig som
Är professionell, självständig, strategisk, resultatorienterad samt har förmågan att se helheten. Vidare är du oerhört flexibel och serviceinriktad. Du är tydlig i din kommunikation men samtidigt ödmjuk i ditt arbetssätt.
Vi söker en person med MBA utbildning eller likande ekonomisk utbildning samt flerårig erfarenhet från kvalificerat arbete inom affärsutveckling.
Vi kan erbjuda dig
Ett roligt och utvecklande arbete i ett privatägt bolag med mycket personligt engagemang och med stor möjlighet att påverka hur vi arbetar. Kläppen Ski Resort brinner för utveckling av produkten och bolaget, vilket speglar av sig i upplevelsen för våra gäster. Kontoret är fem steg från pisterna, möjlighet att leva och arbeta i en fantastisk miljö med massor av utförsåkning och naturupplevelser.
Om du gillar utveckling, utmaningar och att jobba med positiva och duktiga människor, då kan detta vara en tjänst för Dig!
Ansökan och upplysningar
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sysselsättningsgrad på 100 %.
Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 28 februari
GDPR
Genom din ansökan godkänner du att Kläppen Ski Resort hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperiod.
Frågor angående tjänsten besvaras av:
HR chef Lena Eriksson, lena.eriksson@klappen.se
VD Gustav Eriksson, gustav.eriksson@klappen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Berg
0280-96270
Linda Gånors
0280-96205
Janne Söderberg
070-4909600
Fredrik Stenmalm
Martin Skogstad
Lena Eriksson
0280-96236