Affärsutvecklare CRM

Affärsutvecklare CRM

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundutveckling och att skapa nya innovativa lösningar som bidrar till en bättre upplevelse för kunder och användare? Vad kul! Det gör nämligen vi också. Nu söker vårt CRM-team inom affärsområdet Tur efter vår nya Affärsutvecklare. Ansök nedan och häng med på resan för att skapa kundkommunikation i världsklass.

Vad kommer du att göra?

Som Affärsutvecklare inom CRM arbetar du nytänkande, innovativt och utmanande för att på så sätt hitta nya lösningar och tillvägagångssätt som leder oss fram till framtidens kundrelationer. Vi befinner oss i ett spännande skede för att utveckla vår kundkommunikation där du i din roll bland annat kommer vara delaktig i arbetet att möjliggöra omnikanalstrategier och personifiera vår kundkommunikation.

Du kommer arbeta med att skapa nya innovativa lösningar där kundresan står i fokus. Utöver ovan nämnda kan projekt involvera områden som bland annat nykundsbearbetning, onboardingprocesser, churn prediction, triggerstyrd kommunikation eller att skapa regelverk för vår kommunikation. Du kommer arbeta med att att hitta mönster kring kundgrupper, analysera sammanträffande, identifiera problem och skapa lösningar.

Ditt arbete kommer drivas av både formulerade behov, men också hypotesdrivet med målet att identifiera nya insikter och tidigare ej kända samband. Det ställs därför krav på dig att du kan arbeta både strukturerat men också kunna ta mycket egna initiativ i ditt arbete. I rollen kommer du samarbeta med olika projektgrupper och du arbetar tvärfunktionellt med flera affärsområden och stakeholders runt om i organisationen.

Är du den som kommer göra det?

Vi brinner för kundutveckling och ser gärna att du också gör det. Du gillar att utvecklas och du motiveras av att identifiera och driva dina egna projekt ända in i mål. Kunden står alltid i fokus och det är det som driver dig framåt.

För att lyckas i rollen behöver du tidigare ha arbetat flera år inom CRM samt ha erfarenhet av arbete inom B2C. Du har tidigare erfarenheter kring A/B testning och har jobbat med analys och insikter. Du har en god teknisk förmåga och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av Adobe Experience Cloud och besitter kunskap om hur man kan nyttja verktyget på bäst sätt.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Svenska Spel-koncernen omfattar tre affärsområden: Sport & Casino, Tur samt Casino Cosmopol & Vegas.

Om Tur

Inom affärsområdet Tur arbetar vi med många välkända varumärken såsom Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi drivs av att ge människors drömmar en chans och vi vill att våra spel ska skapa spänning, underhållning och glädje.

Ansökan och kontaktuppgifter 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Berggren, sophia.berggren@svenskaspel.se

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024