OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa förutsättningar för att vårt Ledningsarbete ska fungera? I nära samarbete med vår VD arbetar du proaktivt, förebyggande och driver frågor framåt. Du är underställd VD. Du har det övergripande ansvaret för området ”Affärsutveckling” men har också rollen som Executive Assistant med en fördelning på ca 70/30.
Om oss
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har drygt 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Om tjänsten
Utöver att stödja VD i vardagsfrågor kommer du ha ansvar för affärsutvecklingsarbetet där du gör allt från att driva workshops till att styra upp arbetet. Du ligger steget före, du är proaktiv och vågar driva egna synpunkter.
Exempel på arbetsuppgifter
• Stödja VD i vardagsfrågor rörande presentationer, rapporter, budget, mötesbokningar, agenda, uppföljning och faktainsamling.
• Koordinera med andra funktioner för att planera, implementera och följa upp fattade beslut rörande affärsutveckling
• Leda eller delta i projekt som VD väljer och som berör Affärsutveckling
• Utveckla, paketera tjänster/produkter och koncept utifrån bolagets strategi.
• Dialog med kunder, säljkanaler och divisioner för att förstå behovet av affärsutveckling
Din profil
Du är akademiker med relevant universitet- eller högskoleutbildning, alternativt har du erfarenhet från en liknande tjänst. Vi ser att du har erfarenhet från att driva projekt från start till mål med förståelse för kundernas (B2B) behov.
Du är kundorienterad och lyhörd med strategiska och analytiska färdigheter med insikt om att affärsutveckling är en naturlig del som bidrar till ökad kundnöjdhet och tillväxt.
Du har en coachande stil. Du pratar självklart svenska och engelska flytande i tal och skrift. Dina MS Office kunskaper är mycket goda och du har god generell systemförståelse.
Meriterande
• Erfarenhet av multikanalsarbete och försäljning med det tempo som det innebär
• LEAN
Som person är du
• Troligen i början av din karriär
• Positiv, målinriktad, drivande, kommunikativ och har lätt för att entusiasmera dina kollegor.
• Problemlösningsorienterad och har en förmåga att utveckla, förbättra och effektivisera processer
• Lyhörd, analytisk, strategisk och ser helheten.
• Administrativt fingerfärdig
• Bekväm i ledningsrummet
Dina möjligheter hos oss
Som kollega till oss får du möjlighet att bli en framgångsrik medarbetare i en global koncern som verkligen vill att du ska lyckas. Oavsett vilken roll du har på Würth så är kunden i fokus.
Du får gärna ha höga ambitioner om att utvecklas men du behöver också ha tålamod till att lära dig verksamhetens olika delar vilket tar tid.
Vi erbjuder dig ett jobb i ett tillväxtföretag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Örebro
Övrigt: Resor inom Sverige och utomlands kan bli aktuellt
Tillträde: 1 september 2021
Vi önskar din ansökan senast 31 maj 2021. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum om vi hittar rätt kandidat. Kontaktperson för tjänsten är antingen VD Torbjörn Seger, 070-374 3000 eller HR Chef Linda Thomassen, 070-374 3075.