OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se
Sabis Affärsområde för Restaurang och Facility Management (FM) växer i rask takt och våra uppdrag inom FM ökar lika stadigt. Till vårt centrala team söker vi därför efter en erfaren, kreativ och strukturerad Affärsutvecklare för FM och Restaurang.
Om rollen
Som Affärsutvecklare FM och Restaurang för affärsområdet leder du utvecklingen av våra erbjudanden och bidrar till våra tillväxtmål. Det är en roll med mycket eget ansvar och delaktighet under FM-processens alla faser. Det involverar:
• Uppsökande försäljning
• Ansvar för RFP- och anbudsförfaranden, från strategi till produktion av anbudsmaterial
• Kalkylering och beräkningar för att uppnå god lönsamhet i existerande och nya uppdrag
• Framtagande, upprätthållande och omförhandling av avtal gentemot kunder och underleverantörer
• Implementering och säkerställande av leverans för nya uppdrag på enheter
• Deltagande i det taktiska, strategiska och konceptuella utvecklingsarbetet för tjänster inom FM och Restaurang
• Skapa och upprätthålla informations- och säljdokument om våra erbjudanden och konkurrensfördelar
Du är en del av Sabis Ledningsgrupp för Restaurang och FM som tillsammans arbetar fram strategier, synergier och affärsutveckling inom vårt affärsområde. Du utgår från Sabis huvudkontor på Wenner-Gren Center vid Norrtull. Du arbetar tätt med Driftscheferna och Affärsområdeschef och rapporterar till Affärsområdeschef Restaurang och FM.
Din bakgrund
Du har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi och/eller management. Alternativt har du flerårig erfarenhet från liknande uppdrag. Vi tror nämligen att arbetslivserfarenhet inom servicesektorn, gott ledarskap och passion för kundrelationer är framgångsfaktorer för att lyckas i detta uppdrag.
Du värdesätter goda relationer lika mycket som ditt fokus på resultat. Du är en mycket god kommunikatör – på både svenska och engelska - och gillar att både skapa och hålla presentationer som väcker engagemang och intresse. Vid sidan av dina sociala förmågor har du i tillägg en god analytisk förmåga. Du förstår vad som gör ett uppdrag lönsamt och vad som krävs för att kunden ska bli nöjd. Vi tror rentav att du har en näsa för goda affärer och besitter en stark entreprenöriell drivkraft.
Vi erbjuder
En viktig utvecklingsroll för ett affärsområde i stark utveckling och expansion. Vi ser tydliga synergier mellan restaurangservice och annan service som skapar mervärde för ett företags anställda och tror att du är med och leder den förändringen. Du kommer ansluta i en spännande tid där vi tillsammans sätter strategier för framtiden och vårt unika erbjudande på marknaden.
Vidare välkomnar vi dig till ett värderingsstyrt familjeföretag där vi arbetar med ett utvecklande ledarskap och tydliga mål. Vi tror på entreprenörskap, att ha nära till beslut och ett starkt fokus på kunden. Så starkt att det återspeglas i vår vision. Vi jobbar med ständig utveckling och en rejäl dos glädje!
Ledare inom Sabis har förmåga att:
Vara förebild
Visa vägen
Involvera & Engagera
Leverera resultat
Din profil
Krav för tjänsten
• Du har gedigen erfarenhet av liknande befattningar inom Facility Management och/eller Contract Catering
• Du har väldokumenterade meriter av att skapa goda kundrelationer, tillväxt och hög lönsamhet
• Du praktiserar ett coachande ledarskap som skapar förutsättningar för välfungerande team med hög tillit och förtroende
• Du är en duktig kommunikatör – i både tal och skrift – och nyttjar Word, Excel och PowerPoint för att sammanställa din produktion
• Du är van vid att sammanställa, analysera och utvärdera ekonomiska kalkyler och andra beräkningsunderlag
Meriterande
• Du har framgångsrikt drivit FM-försäljning genom att konceptualisera, producera och paketera anbud och säljmaterial
• Du har mycket stark kompetens inom utveckling av koncept och affärer med fokus på FM
• Du har mycket god insikt i avtalsförfaranden, juridik avseende området och generell branschpraxis
• Du är kunnig i verktyg såsom Adobe, Indesign Publisher och liknande kreativa program
• Vi värdesätter att du är nyfiken, social, nätverkande och har en stark egen motor
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du specifika frågor kring tjänsten; vänligen kontakta HR-Partner Sofie Östedt, sofie.ostedt@sabis.se. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson